Πρώτος στη σειρά των κινητήρων Optimal Drive ήταν ο 1.33 Valvematic των 100 ίππων. Ακολούθησαν τα μεγαλύτερα σύνολα, με πιο ισορροπημένο -για τα ελληνικά δεδομένα- αυτό των 1.600 κυβικών και των 132 ίππων, που κινεί και το Auris της δοκιμής μας. Η αλλαγή του κινητήρα συνοδεύεται από ιδιαίτερα διακριτικές αλλαγές στο μικρό-μεσαίο Toyota, καθώς όσο και αν έψαξα δεν βρήκα κάτι άλλο πέρα από τη χρωμιωμένη λεπτομέρεια στην 5η πόρτα. Στο εσωτερικό υπάρχει το νέο 6άρι κιβώτιο, ενώ αν ανοίξετε το καπό θα δείτε την επιγραφή «Valvematic» στο καπάκι. Όπου Valvematic ίσον μεταβλητός χρονισμός και βύθιση των βαλβίδων. Αρκετά όμως με τη θεωρία και ώρα για επιβεβαίωση των αλλαγών στο δρόμο. Ήδη από τα πρώτα χιλιόμετρα υπάρχει μία αίσθηση βελτίωσης με την άνεση να έχει τον πρώτο ρόλο. Κι αυτό γιατί η ποιότητα κύλισης είναι καλύτερη, ενώ ο θόρυβος από τον κινητήρα είναι περιορισμένος. Παράλληλα η ροπή είναι «παρούσα» σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών, κάτι που συνεπάγεται μέση κατανάλωση κάτω από τα 10,0 λίτρα ακόμη και όταν πιέζω το δυνατό 1.600άρι για να πετύχω υψηλές μέσες ωριαίες. Στο τελευταίο βοηθά και η ανάρτηση, που παρά τη συντηρητική της διάταξη -πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος- επιτυγχάνει χάρη στις σωστές της ρυθμίσεις να εξασφαλίσει καλή οδική συμπεριφορά και ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης. Έτσι οι υποσχέσεις της Toyota για βελτίωση του Auris με το Optimal Drive επιβεβαιώνονται, ενώ, αν προστεθεί σε αυτές και η βασική αρχή των μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας, που τα θέλει άνετα, ευκολοδήγητα και αξιόπιστα, έχουμε ένα συνολικά ενδιαφέρον πακέτo.
Πρώτος στη σειρά των κινητήρων Optimal Drive ήταν ο 1.33 Valvematic των 100 ίππων. Ακολούθησαν τα μεγαλύτερα σύνολα, με πιο ισορροπημένο -για τα ελληνικά δεδομένα- αυτό των 1.600 κυβικών και των 132 ίππων, που κινεί και το Auris της δοκιμής μας. Η αλλαγή του κινητήρα συνοδεύεται από ιδιαίτερα διακριτικές αλλαγές στο μικρό-μεσαίο Toyota, καθώς όσο και αν έψαξα δεν βρήκα κάτι άλλο πέρα από τη χρωμιωμένη λεπτομέρεια στην 5η πόρτα. Στο εσωτερικό υπάρχει το νέο 6άρι κιβώτιο, ενώ αν ανοίξετε το καπό θα δείτε την επιγραφή «Valvematic» στο καπάκι. Όπου Valvematic ίσον μεταβλητός χρονισμός και βύθιση των βαλβίδων. Αρκετά όμως με τη θεωρία και ώρα για επιβεβαίωση των αλλαγών στο δρόμο. Ήδη από τα πρώτα χιλιόμετρα υπάρχει μία αίσθηση βελτίωσης με την άνεση να έχει τον πρώτο ρόλο. Κι αυτό γιατί η ποιότητα κύλισης είναι καλύτερη, ενώ ο θόρυβος από τον κινητήρα είναι περιορισμένος. Παράλληλα η ροπή είναι «παρούσα» σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών, κάτι που συνεπάγεται μέση κατανάλωση κάτω από τα 10,0 λίτρα ακόμη και όταν πιέζω το δυνατό 1.600άρι για να πετύχω υψηλές μέσες ωριαίες. Στο τελευταίο βοηθά και η ανάρτηση, που παρά τη συντηρητική της διάταξη -πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος- επιτυγχάνει χάρη στις σωστές της ρυθμίσεις να εξασφαλίσει καλή οδική συμπεριφορά και ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης. Έτσι οι υποσχέσεις της Toyota για βελτίωση του Auris με το Optimal Drive επιβεβαιώνονται, ενώ, αν προστεθεί σε αυτές και η βασική αρχή των μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας, που τα θέλει άνετα, ευκολοδήγητα και αξιόπιστα, έχουμε ένα συνολικά ενδιαφέρον πακέτo.