Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Oικολογικό αποτύπωμα απο το PSA GROUP


Η PSA Peugeot Citroën παρουσιάζει τις τελευταίες εξελίξεις στο πρόγραμμα «πράσινων» υλικών, που δημιουργήθηκε για να περιοριστεί το οικολογικό αποτύπωμα των αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια της ζωής τους.Η PSA έχει θέσει έναν ιδιαίτερα φιλόδοξο στόχο αναφορικά με τον οικολογικό σχεδιασμό. Να περιλαμβάνει 20% «πράσινων» υλικών στα πολυμερή που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή αυτοκινήτων έως το 2011. Ένα αυτοκίνητο αποτελείται κατά 70% από μέταλλο, που ήδη ανακυκλώνεται κατά μεγάλο μέρος, 5% από διάφορα υλικά (γυαλί, κλπ) και 5% από υγρά. Τα υπόλοιπα είναι πλαστικά (πολυμερή).
Ο όρος «πράσινα υλικά» αναφέρεται σε φυσικές ίνες, μη μεταλλικά ανακυκλώσιμα υλικά και βιο-υλικά, που παράγονται με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας παρά με πετροχημικά. Ο σκοπός είναι να χρησιμοποιούνται λιγότερα πλαστικά ορυκτών καυσίμων και να αυξάνεται η χρήση πρώτων υλών από ανακυκλώσιμες πηγές για να γίνουν ελαφρύτερα τα μέρη του αυτοκινήτου, και σε μερικές περιπτώσεις, να μειωθούν οι εκπομπές CO2 από την παραγωγή πλαστικών και να προωθηθεί η ανακύκλωση των πλαστικών.Οι φυσικοί πόροι της Γης μειώνονται συνεχώς, και έτσι είναι σημαντικό να βελτιστοποιηθεί ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούνται. Η διαδικασία τέλους ζωής αναλύεται ξανά από τη φάση σχεδιασμού. Ο σκοπός είναι να ενισχυθεί η ανακυκλωσιμότητα και επομένως να μειωθεί το πιθανό αντίκτυπο των οχημάτων τέλους ζωής. Κατά ελάχιστο, 85% του βάρους του αυτοκινήτου θα μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί ή να ανακυκλωθεί, και ένα επιπλέον 10% μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ανάκτηση ενέργειας.Το βασικό στοιχείο του πλάνου ενεργειών που έθεσε η PSA Peugeot Citroën το 2008, αφορά όλα τα αυτοκίνητα και τις τρεις οικογένειες «πράσινων» υλικών. Το περιεχόμενο «πράσινων» υλικών κάθε αυτοκινήτου πρέπει να αυξηθεί. Αυτή η προσέγγιση αφορά επίσης τα τρέχοντα μοντέλα αυτοκινήτων, στα οποία ενσωματώνονται «πράσινα» υλικά κατά τη διάρκεια της παραγωγής τους. Οι ομάδες σχεδιασμού της παραγωγής είναι σε πλήρη συνεργασία με τους προμηθευτές, ώστε να χρησιμοποιούν αυτά τα νέα υλικά.
Αυτή η προσπάθεια δίνει νέα ώθηση στην βιομηχανία ανακυκλωμένων υλικών. Το θέμα των βιο-υλικών είναι ακόμη σε ερευνητικό στάδιο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα, έχουν οργανωθεί επιστημονικές συνεργασίες ως μέρος των ερευνητικών ομάδων που απαρτίζονται από εργαστήρια, εταιρίες χημικών και προμηθευτές ανταλλακτικών. Ο σκοπός αυτών των συνεργασιών, είναι να επιταχυνθεί η εφαρμογή αυτών των υλικών στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...