Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Oικολογικό αποτύπωμα απο το PSA GROUP


Η PSA Peugeot Citroën παρουσιάζει τις τελευταίες εξελίξεις στο πρόγραμμα «πράσινων» υλικών, που δημιουργήθηκε για να περιοριστεί το οικολογικό αποτύπωμα των αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια της ζωής τους.Η PSA έχει θέσει έναν ιδιαίτερα φιλόδοξο στόχο αναφορικά με τον οικολογικό σχεδιασμό. Να περιλαμβάνει 20% «πράσινων» υλικών στα πολυμερή που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή αυτοκινήτων έως το 2011. Ένα αυτοκίνητο αποτελείται κατά 70% από μέταλλο, που ήδη ανακυκλώνεται κατά μεγάλο μέρος, 5% από διάφορα υλικά (γυαλί, κλπ) και 5% από υγρά. Τα υπόλοιπα είναι πλαστικά (πολυμερή).
Ο όρος «πράσινα υλικά» αναφέρεται σε φυσικές ίνες, μη μεταλλικά ανακυκλώσιμα υλικά και βιο-υλικά, που παράγονται με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας παρά με πετροχημικά. Ο σκοπός είναι να χρησιμοποιούνται λιγότερα πλαστικά ορυκτών καυσίμων και να αυξάνεται η χρήση πρώτων υλών από ανακυκλώσιμες πηγές για να γίνουν ελαφρύτερα τα μέρη του αυτοκινήτου, και σε μερικές περιπτώσεις, να μειωθούν οι εκπομπές CO2 από την παραγωγή πλαστικών και να προωθηθεί η ανακύκλωση των πλαστικών.Οι φυσικοί πόροι της Γης μειώνονται συνεχώς, και έτσι είναι σημαντικό να βελτιστοποιηθεί ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούνται. Η διαδικασία τέλους ζωής αναλύεται ξανά από τη φάση σχεδιασμού. Ο σκοπός είναι να ενισχυθεί η ανακυκλωσιμότητα και επομένως να μειωθεί το πιθανό αντίκτυπο των οχημάτων τέλους ζωής. Κατά ελάχιστο, 85% του βάρους του αυτοκινήτου θα μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί ή να ανακυκλωθεί, και ένα επιπλέον 10% μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ανάκτηση ενέργειας.Το βασικό στοιχείο του πλάνου ενεργειών που έθεσε η PSA Peugeot Citroën το 2008, αφορά όλα τα αυτοκίνητα και τις τρεις οικογένειες «πράσινων» υλικών. Το περιεχόμενο «πράσινων» υλικών κάθε αυτοκινήτου πρέπει να αυξηθεί. Αυτή η προσέγγιση αφορά επίσης τα τρέχοντα μοντέλα αυτοκινήτων, στα οποία ενσωματώνονται «πράσινα» υλικά κατά τη διάρκεια της παραγωγής τους. Οι ομάδες σχεδιασμού της παραγωγής είναι σε πλήρη συνεργασία με τους προμηθευτές, ώστε να χρησιμοποιούν αυτά τα νέα υλικά.
Αυτή η προσπάθεια δίνει νέα ώθηση στην βιομηχανία ανακυκλωμένων υλικών. Το θέμα των βιο-υλικών είναι ακόμη σε ερευνητικό στάδιο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα, έχουν οργανωθεί επιστημονικές συνεργασίες ως μέρος των ερευνητικών ομάδων που απαρτίζονται από εργαστήρια, εταιρίες χημικών και προμηθευτές ανταλλακτικών. Ο σκοπός αυτών των συνεργασιών, είναι να επιταχυνθεί η εφαρμογή αυτών των υλικών στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

115 χρόνια Alfa Romeo ...

Στις 24 Ιουνίου 2025 η Alfa Romeo θα συμπληρώσει 115 χρόνια από την ίδρυσή της. Με αυτή την αφορμή παρουσιάζει ένα εορταστικό λογότυπο, ως φόρο τιμής σε μια βαθύπλουτη ιστορία που χαρακτηρίζεται από το πάθος, το στιλ και την αγωνιστική δραστηριότητα, αποδεδειγμένα συγκοινωνούν δοχείο με την κορυφαία τεχνολογία. Η διαγώνια ανάπτυξη του αριθμού 115 συμβολίζει το όραμα για εξέλιξη και καινοτομία, αμφότερες αναπόσπαστες αξίες του DNA της μάρκας. Πρωταγωνιστής ωστόσο είναι ο χαρακτήρας «5» που αγκαλιάζεται από το ιστορικό όσο και εμβληματικό Biscione, δημιουργώντας ξεκάθαρη αναφορά στο παρελθόν. Η παρουσίαση του νέου λογότυπου στα μέσα Απριλίου κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Για την ακρίβεια συμπίπτει με δύο ιδιαίτερα σημαντικά γεγονότα αναφορικά με τη σφυρηλάτηση του θρύλου της Alfa Romeo καθώς και των Alfisti, του πιο πιστού κοινού στη βιομηχανία αυτοκινήτου. Στις 12-13 Απριλίου του 1930, η Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport με πλήρωμα τους Tazio Nuvolari και Giovanni Battista Guidotti κατέκτη...

2ος Γύρος - Μέγαρα ...

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο δεύτερος αγώνας του AUTOVISION Hellenic Auto GP 2025, ο οποίος φιλοξενήθηκε στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων. Έντονος συναγωνισμός και πλούσιο θέαμα σε όλες τις κατηγορίες ενθουσίασαν όσους παρακολούθησαν από κοντά την αγωνιστική δράση. Η ημέρα άρχισε με το Regularity των ιστορικών αυτοκινήτων, πριν δοθεί η εκκίνηση για τους τέσσερις αγώνες των υπολοίπων κατηγοριών. Ιστορικά αυτοκίνητα, νοσταλγικές εικόνες Τα παλιά, ιστορικά μοντέλα γέμισαν την πίστα με ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής, κινούμενα στα αυστηρά πλαίσια των κανονισμών του Regularity. Νικητές της δοκιμασίας αναδείχθηκαν οι Ηλίας Λαλούσης - Κωνσταντίνος Κοτσίρης με Peugeot 306 GTI. Δεύτεροι κατετάγησαν οι Άκης Μερτινός - Γεράσιμος Κυπραίος με Peugeot 106 GTI, ενώ την τριάδα συμπλήρωσαν οι Ιωσήφ Λαγάκης - Νικήτας Τσαλίκης με Subaru Legacy. Κυριαρχία Mitsubishi με φόντο έναν γαλλικό εμφύλιο Στην Κατηγορία Ν, ο Ταξιάρχης Ασημακόπουλος (ΑΛΜΑ Τρίπολης) επικράτησε σχετικά εύκολα. Το Mitsubishi Lancer ...

9η Ανάβαση Βούλας «Νίκος Καλογεράς» ...

Η Ανάβαση Βούλας που θα κάνει ο ΣΙΣΑ το Σάββατο 26 Απριλίου είναι η αναβίωση της Ανάβασης Βούλας που γινόταν από το 1972 έως το 1977. Η οικιστική ανάπτυξη της περιοχής έφερε το τέλος της φημισμένης ανάβασης του Κρεμασμένου Λαγού ή κατ άλλους Κρεμαστού Λαγού, που πήρε το όνομα του από την ομώνυμη πλαγιά του Υμηττού που βρίσκεται πάνω από τη Βούλα και ατενίζει τον Σαρωνικό κόλπο. Το 2016 ο ΣΙΣΑ τόλμησε να αναβιώσει τον ¨Λαγό¨ σε μορφή αγώνων ακριβείας-regularity, όπου όμως δεν λείπει ούτε η σπιρτάδα, ούτε το θέαμα. Δεκτά είναι τα ιστορικά αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, είτε αυτά είναι "αγωνιστικά" είτε αυτοκίνητα "βόλτας". Επίσης δεκτά είναι τα youngtimer 20-29 ετών, εκτός συναγωνισμού σε δική τους κατάταξη. Το Σάββατο 26 Απριλίου στις 4μμ θα αρχίσουν να συγκεντρώνονται στο Πανόραμα της Βούλας τα 90 ιστορικά αυτοκίνητα & youngtimer, που θα είναι επισκέψιμα από όποιον θέλει να τα δεί. Οι θεατές θα πρέπει να έχουν ανέβει στις φουρκέτες μέχρι τις 5μμ, όταν και θα ξεκι...