
Ψιθυρίζοντας τους στίχους του «Soul Μan» οδηγούμε το νέο Kia Soul και προσπαθούμε να δούμε τι συνδέει τη Soul με το Karaoke. H Kia λέει: «Το Soul είναι ένα νέο αυτοκίνητο που αψηφά τις υπάρχουσες κατηγορίες και αποτελεί ένα segment από μόνο του, συνδυάζει σχεδιαστικά στοιχεία ενός SUV, την πρακτικότητα ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου με το στυλ ενός compact αυτοκινήτου πόλης». Το «Top Gear» συμφωνεί αν και θα ήθελε πιο χαμηλή τιμή αγοράς. Η τελευταία «μόδα» των Κορεατών είναι το Karaoke. Μπορεί να ξεκίνησε από την Ιαπωνία, στη δεκαετία του '70, όμως τώρα είναι αγαπημένο μέσο διασκέδασης σε όλη την Ασία και ιδιαίτερα στην Κορέα. Με το Soul όχι μόνο παρουσιάζουν μία δική τους σύνθεση (ξεφεύγοντας από τα εφήμερα pop hits) αλλά επιχειρούν να δημιουργήσουν το Νο 1 των charts αλλά και ένα all time classic. Ακούγοντας την παρουσίασή του, δεν μπορούσα παρά να θαυμάσω τις προσπάθειες μιας εταιρίας, η οποία χωρίς να έχει κάποιο προηγούμενο (Fiat 500, VW Beatle, Mini) προσπαθεί να δημιουργήσει ένα driving icon (οπτικά και χρηστικά). Βέβαια, ψάχνοντας στο παρελθόν βρήκα μία αντιστοιχία για το Soul: Το Matra Rancho. Οι Γάλλοι (ή καλύτερα ο Αντώνης Βολάνης) δεν είχαν προβλέψει πως 30 χρόνια μετά ότι μπορεί να υπάρξει χώρος στις πόλεις μας και στην αγορά για ένα «urban crossover passenger car». Η ετικέτα του Soul για το 2008 μπορεί να σας μπερδεύει, όμως τα χαρακτηριστικά φανερώνουν ένα πεντάθυρο όχημα, με compact διαστάσεις, εμφάνιση «εκτός δρόμου» και στοιχεία από την κατηγορία των πολυμορφικών αυτοκινήτων.
Στρογγυλή φόρμα, ψηλά τοποθετημένο καπό, μεγάλοι τροχοί στις άκρες του αμαξώματος κάνουν την παρουσία του αυτοκινήτου έντονη και το προφίλ χαρακτηριστικό σημείο για το σχήμα. Λεπτομέρειες, όπως τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, η ανασχεδιασμένη «μάσκα», οι μεγάλες πόρτες κάνουν πιο ξεχωριστή την εμφάνιση. Η πίσω πλευρά κλείνει αρμονικά τα στοιχεία της εμφάνισης συνδέοντας την οροφή με τα φωτιστικά σώματα. Πάντως, το «key element» είναι το εφέ που κάνει τις κολώνες τής οροφής να μοιάζουν σαν να έχουν πάνω τους τυλιγμένα τα κρύσταλλα. Να γιατί λοιπόν θα περιμένω (και θα περιμένουμε) ως το Μάρτιο για να το δούμε και στην Ελλάδα. Με 1600 κ. εκ., έξι αερόσακους και τιμή κοντά στα 16.500€.