Κέρδη το β΄ τρίμηνο για το "μοναχικό καβαλάρη" (FORD) του Detroit

Η νίκη της Ford μπορεί να θεωρηθεί ακόμα μεγαλύτερη αν αναλογιστεί κανείς ότι ένα χρόνο πριν η "μπλε οβάλ" φίρμα βίωνε τις χειρότερες απώλειες στην ιστορία της καταγράφοντας ζημίες ύψους 8,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2009 τα κέρδη της ανήλθαν στα 2,3 δισ. δολάρια, χάρη στην επιτυχή αναδιάρθρωση του χρέους της, ενώ πρόσθεσε ότι το 2011 θα έχει ανακάμψει εντελώς. Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της Ford, Alan Mullaly o οποίος είπε: "Απέχουμε 18 μήνες (από το 2011), συμπληρώνοντας ότι η επιστροφή της Ford στα κέρδη σε ετήσια βάση θα συνδεθεί με την ανάκαμψη των πωλήσεων αυτοκινήτων σε Ευρώπη και ΗΠΑ.
Βέβαια, όπως εκτιμούν οι αναλυτές δεδομένου ότι η Ford έχει ήδη ξεκινήσει διαδικασία "downsizing" των μοντέλων της, αν δεν αυξηθούν οι τιμές βενζίνης υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες τα "μικρά" της μοντέλα να μην έχουν την αναμενόμενη ζήτηση, κάτι που θα φέρει σε μειονεκτική θέση τη "μπλε οβάλ" φίρμα έναντι των ανταγωνιστών της που θα μπορούν να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν την κατασκευή φορτηγών και αυτοκινήτων χάρη στον φθηνό κυβερνητικό δανεισμό.
Επί αμερικανικού εδάφους η Ford έχει περικόψει περίπου 1.000 θέσεις εργασίας και πλέον απασχολεί 47.300 εργαζόμενους στις βιομηχανικές της μονάδες, αριθμός που κατά δήλωση της εταιρείας είναι σχεδόν ιδανικός.