Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απειλή του FOTA για απόσχιση και ίδρυση νέου πρωταθλήματος

Οι ομάδες Ferrari, McLaren-Mercedes, BMW Sauber, Renault, Toyota, RBR, STR και Brawn GP ανακοίνωσαν ότι θα αποχωρήσουν από τη Formula 1 στο τέλος του 2010 και θα ιδρύσουν δικό τους πρωτάθλημα του χρόνου, ανταγωνιστικό της F1.
Οι διευθυντές τους συναντήθηκαν το βράδυ της Πέμπτης (18/06) στο εργοστάσιο της Renault, στο Enstone της Βρετανίας, καθώς σήμερα (Παρασκευή 19/06) λήγει η προθεσμία της FIA για τις ομάδες να αποσύρουν τους όρους που είχαν επισυνάψει μαζί με την αίτηση συμμετοχής για το πρωτάθλημα του 2010.Τις προηγούμενες ημέρες υπήρξε μια ανταλλαγή επιστολών των ομάδων (που έχουν διαμορφώσει το Σύνδεσμο FOTA) με τον πρόεδρο της FIA, Max Mosley. Τη Δευτέρα στο Λονδίνο συναντήθηκαν οικονομικοί αναλυτές από κάθε πλευρά, στην προσπάθεια να βρεθεί ενδιάμεση λύση. Ωστόσο, καμία πλευρά δεν δέχθηκε τις προτάσεις της άλλης για τους συμβιβαστικούς κανονισμούς του 2010. Ακολούθησε, την Τετάρτη, επιστολή από τον FOTA προς τη FIA, που ζητούσε από την Ομοσπονδία να υποχωρήσει σε συγκεκριμένους τομείς ώστε να αποτρέψει το ενδεχόμενο αποχώρησης των ομάδων.
Ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley, φάνηκε διαλλακτικός πιο διαλλακτικός από άλλες φορές - ωστόσο έκανε τη δική του αντιπρόταση, δεχόμενος μεταξύ άλλων το όριο προϋπολογισμού του 2010 να αυξηθεί από 60 σε 150 εκατομμύρια δολάρια και, για πρώτη φορά, αποδεχόμενος να γίνουν αλλαγές στον τρόπο διακυβέρνησης της F1. Οι ομάδες συναντήθηκαν το βράδυ της Πέμπτης στο Enstone και αποφάσισαν ότι δεν θα κάνουν αποδεκτή την αντιπρόταση Mosley. "Δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να ξεκινήσουμε τις προετοιμασίες για ένα νέο πρωτάθλημα, το οποίο θα εμπεριέχει τις αρχές των συμμετεχόντων και τω συνεργατών τους", ανέφερε, μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση του συνδέσμου FOTA."Το νέο πρωτάθλημα θα έχει διαφάνεια στη διακυβέρνηση, ένα πλαίσιο κανονισμών, θα ενθαρρύνει περισσότερες ομάδες να μπουν, θα ακούει τις επιθυμίες των θεατών όπως με την προσφορά πιο φθηνών τιμών."
"Οι περισσότεροι οδηγοί, αστέρες, εταιρείες, χορηγοί και οργανωτές που ιστορικά έχουν συνδεθεί με την υψηλότερη βαθμίδα των αγώνων, θα βρίσκονται όλοι σε αυτό το νέο πρωτάθλημα."Πίσω από όλα αυτά και από την απειλή απόσχισης, βρίσκεται η διαφωνία μεταξύ της FIA και των ομάδων σχετικά με τη διανομή του πλούτου από τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ. Δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία για το νέο Σύμφωνο Ομονοίας (το εμπορικό συμβόλαιο της F1) του 2012.Οι ομάδες διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο επί των κερδών, ωστόσο η εταιρεία που κατέχει τα εμπορικά δικαιώματα, CVC Capital, δεν θα είναι σε θέση να καλύπτει τα υπέρογκα χρέη της αν δοθεί μεγαλύτερο μερίδιο στις ομάδες.
Η απόφαση του πρόεδρου της FIA, Max Mosley, να εισάγει άμεσα το όριο προϋπολογισμού του 2010 αποσκοπούσε στη μείωση των εξόδων των ομάδων, ώστε εκείνες να είναι ακόμα και κερδοφόρες με πολύ μικρότερο μερίδιο από τα εμπορικά κέρδη της F1.Μετά την ανακοίνωση ίδρυσης νέου πρωταθλήματος το 2010 από τις ομάδες του FOTA, η FIA δημοσίευσε την ακόλουθη ανακοίνωση: "Η FIA είναι απογοητευμένη αλλά δεν εκπλήσσεται από την ανικανότητα του FOTA να δεχθεί το συμβιβασμό, για το καλό του σπορ."
"Είναι ξεκάθαρο ότι ορισμένα στοιχεία μέσα στον FOTA αποσκοπούσαν σε αυτό το αποτέλεσμα σε όλη τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων και δεν συζητούσαν με καλή πίστη. Η FIA δεν μπορεί να επιτρέψει οικονομική σύρραξη στο πρωτάθλημα ούτε μπορεί να επιτρέψει στον FOTA να υπαγορεύει τους κανονισμούς της F1."
Η Ομοσπονδία θα περιμένει τις ομάδες μέχρι σήμερα (Παρασκευή 19/06) το βράδυ για να αποσύρουν τους όρους σχετικά με τη συμμετοχή τους στο πρωτάθλημα του 2010 και το Σάββατο (20/06) θα ανακοινώσει την οριστική λίστα συμμετοχών του επόμενου πρωταθλήματος. Ερωτηματικά παραμένουν σχετικά με τη νομική πλευρά του θέματος της συμμετοχής των ομάδων Ferrari, RBR, STR - καθώς η FIA εκτιμά ότι τα συμβόλαιά τους με την Ομοσπονδία και τη FOM (Formula One Management) τις αναγκάζουν νομικά να παραμείνουν στη F1 τουλάχιστον μέχρι το 2012.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευβοϊκού με τον φακό ...

 

Γιάννης Ταχτάς: Η επιστροφή .....

Ένας από τους πλέον γνωστούς αγωνιζόμενους επιστρέφει στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου αυτό το Σαββατοκύριακο στο 2ο Athens Rally Sprint που διεξάγεται στην θρυλική διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου. Ο λόγος για τον Γιάννη Ταχτά που μετά από πολύ καιρό θα τον ξαναδούμε όχι όμως με την πασίγνωστη Opel Ascona του. Ο Γιάννης για αυτό τον αγώνα επιστρατεύει μια παλιά του αγάπη την BMW E21 με την οποία έχει στεφθεί δύο φορές νικητής στην κατηγορία του στο ράλι Παλλάδιο. Μάλιστα η επιστροφή του συνοδεύεται από μία ακόμα επιστροφή αυτή του Νίκου Χρέππα στο δεξί κάθισμα συνθέτοντας έτσι μία πολύ δυνατή συμμετοχή στην κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Υποστηρικτές της προσπάθειας του είναι οι ταπετσαρίες αυτοκινήτων Auto-Design του Ανδρέα Δουδούλη και το εστιατόριο Il Desto του Μιχάλη Ευθυμίου. Ο Όμιλος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Θεσσαλίας (Ο.Μ.Α.Θ.) εύχεται στον αθλητή της στην επιστροφή του στους αγώνες  αυτοκινήτου, καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση.

6ο GRAND PRIX - Μiami ...

Το 6ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην πίστα «International Autodrome» στο Μαϊάμι και μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, από το ΑΝΤ1+ ( https://www.antennaplus.gr )  και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1. Μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο Όσκαρ Πιάστρι, στη 2η θέση βρέθηκε ο εξαιρετικός Λάντο Νόρις, και στη 3η  θέση ο Τζορτζ Ράσελ. ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 6ο GRAND PRIX ΣΤΟ ΜΑΙΑΜΙ Η McLaren έκανε το «Miami twice» στη Φλόριντα, συγκεντρώνοντας το απόλυτο των 58 βαθμών, με δύο εμφατικές εμφανίσεις τόσο στο Sprint όσο και στον κυρίως αγώνα. Οι «παπάγια», Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, έκαναν το 1-2 και στα δύο σκέλη του αγωνιστικού τριημέρου, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία της ομάδας και τη δυναμική του MCL39. Στο Sprint, το αυτοκίνητο ασφαλείας ευνόησε τον Λάντο Νόρις, ο οποίος κατάφερε να επικρατήσει. Στον κυρίως αγώνα, όμως, ήταν η σειρά του Όσκαρ Πιάστρι να λάμψει, παίρνοντας μία επιβλητική νίκη χωρίς να αφήσει περιθώριο αντίδρα...