14/7/18

17η Ανάβαση Δημητσάνας-Ζυγοβιστίου: Δοκιμές ...



Σαν μια όαση δροσιάς στη ζέστη του Ιουλίου, υποδέχτηκαν και φέτος η Δημητσάνα και το Ζυγοβίστι τους οδηγούς και τις οικογένειές τους. Η 17η Ανάβαση Δημητσάνας – Ζυγοβιστίου αποτελεί και φέτος το καλοκαιρινό ραντεβού για τις αναβάσεις και προσμετρά στο Κύπελλο Νοτίου Ελλάδος. Διατηρώντας στο ακέραιο τα γνωστά της χαρακτηριστικά που την έχουν κάνει αγαπημένη απόδραση των περισσοτέρων. 


Οι 64 συμμετέχοντες στον φετινό αγώνα πήραν την πρώτη γεύση του αγωνιστικού διημέρου με τα τρία σκέλη των δοκιμών να ολοκληρώνονται χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση. Αυτό έδωσε ακόμη καλύτερη διάθεση στην ετήσια γιορτή της Ανάβασης Δημητσάνας – Ζυγοβιστίου που δεν είναι άλλη από το παραδοσιακό δείπνο στο τέλος των δοκιμών στην πλατεία του γραφικού Ζυγοβιστίου. 
Το κυρίως αγωνιστικό κομμάτι της Κυριακής ξεκινά στις 12:00 το μεσημέρι, κάτι που δίνει τη δυνατότητα για μια κοντινή εκδρομή από την Αθήνα και άλλες περιοχές της Ελλάδας. Ο δρόμος θα κλείσει στις 11:00. 


Μέγας χορηγός της 17ης Ανάβασης Δημητσάνας – Ζυγοβιστίου είναι η Λουξ Cola, ενώ χορηγοί του αγώνα είναι η Mandanis Car Parts, η Terra’s Sport, η Bilstein, η Φάρμα Κεχαγιά και το online shop, Tech Support της Power Boost Racing. 


13/7/18

Σε πρώτο πρόσωπο ...


Μιά εβδομάδα και, μετά την επιστροφή μας από τα βόρεια της Ιταλίας και αφού βάλαμε στη θέση τους αυτοκίνητα, μηχανάκια ανταλ/κα, εργαλεία και γενικώς τακτοποιηθήκαμε ,ώρα για μία μικρή ανασκόπηση της εμφάνισης μας στο 68ο Trento-Bondone. Φέτος η τύχη μας γύρισε την πλάτη, από την προετοιμασία κιόλας,με πολλές αναποδιές π.χ. ένα από αυτά που αντιμετωπίσαμε σε σε μιά τυπική εξαέρωση στα πίσω φρένα ανακαλύψαμε ότι στον προηγούμενο αγώνα ταχύτητας στα Μέγαρα η βάση των πεταλιών του φρένου και του γκαζιού είχε σχιστεί στα δύο και τα πετάλια στην πίεση πήγαιναν 5 με 6 πόντους δεξιά αριστερά...........άσχετες διαρροές..........τρέιλερ που δεν ήθελαν να συνεργαστούν............μία βίδα σφίγγομαι εμφανιζόντουσαν κανά δύο ζημιές από αυτές που δεν γίνονται........χωρίς όμως καμία σκέψη να υποχωρήσουμε. Πέμπτη πρωί μπαίνουμε στα pits του αγώνα στην θέση 150 στην Area ex-Zuffo. 


Οι αναποδιές βέβαια απτόητες, το βενζινάδικο που τα προηγούμενα χρόνια βάζαμε βενζίνα είχε αλλάξει εταιρεία,και βάλαμε τελικά από άλλη AGIP, παρεπιμπτόντως πολύ λίγα βενζινάδικα έχουν 100+ βενζίνα στο Τρεντο. Την Παρασκευή το απόγευμα συναγερμός ,στα τόσα χρόνια που τρέχω πρώτη φορά αγόρασα νοθευμένη βενζίνα ,και αυτή στο Trento...........οι αναποδιές συνεχίζονται ,άδειασμα το ρεζερβουάρ,και έρευνα για πιό τίμιο βενζινά......Το Σάββατο το πρωί πηγαίνοντας για την εκκίνηση του πρώτου σκέλους δοκιμών το αυτοκίνητο έδειχνε σε πολύ καλή φόρμα και με την καινούργια τουρμπίνα πολύ πιό γρήγορο και άρχισε να φαίνεται ότι προσπεράσαμε τα προβλήματα.......Ναι,σιγά ...........το λίγο πιό άγρια ρυθμισμένο launch control ,έριξε μιά πολύ ωραία κουτουλιά στο δεξί ημιαξόνιο και το έκοψε σαν αγγούρι.........Το σκέλος των δοκιμών αντί για δεκαοκτώ χλμ έγινε 100 μέτρα ,όπου στάση λεωφορείου δεξιά ,με λίγη σκιά. Μια κοπέλα από ένα γειτονικό σπίτι λυπήθηκε τον ταλαιπωρημένο αλλοεθνή pilota και κέρασε λίγο νερό, καρπουζάκι και σαντουιτσάκι, οπότε τυχερός στην ατυχία πέρασε ευχάριστα η ώρα με Ελληνοαγγλικόιταλική συζήτηση για διάφορα θέματα. Επιστροφή στα πιτς σιγούλια-σιγούλια με ένα ημιαξόνιο και χρόνο για να προλάβουμε το δεύτερο σκέλος. Τα δεύτερα ημιαξόνια που είχα δανειστεί από ένα φίλο ήταν για τετρακίνητο (άλλη απροσεξία) και δεν έκαναν. Την λύση έδωσε ο Μάριος Χρυσάφης. Μαζί με τον Τάκη και τον Μιχάλη πήγαν στον κορυφαίο κατασκευαστή motorsport transmission Zaggelinni στην Padova. Δύο ημιαξόνια κομψοτεχνήματα έβρισκαν το δρόμο τους για το sierra. 


Χωρίς δοκιμές ούτε λόγος βέβαια για σοβαρή επίδοση μιάς και το σκέλος του αγώνα είναι το πρώτο δοκιμαστικό ,οπότε μιά τέταρτη θέση στους εννιά της κλάσης είναι πολύ καλύτερα από ότι περίμενα.......(μάλλον είχαμε πολλές εγκαταλείψεις,) γιατί οι 155 στροφές του βουνού δεν λυπούνται κανέναν. Εντύπωση μου έκανε η αναγνωρισιμότητα του RS στους θεατές που ζητωκραύγαζαν ενθουσιασμένοι (20 ευρώ εισιτήριο από φέτος για τις δύο μέρες στον αγώνα) και στην Τ24 δεν έφευγες χωρίς burn out....... ευχαριστούμε πολύ Trento-Bondone fans και θεατές μας φτιάξατε για άλλη μια φορά την ταλαιπωρημένη διάθεση μας. Στην επιστροφή όλα ήσυχα με μόνη απώλεια ένα σκασμένο λάστιχο στο τρέιλερ..........ψιλοπράματα!!! 
Του χρόνου ?...........δεν το σκέφτομαι καν, προς το παρόν άμεσα Παππά και Ευχέλαιο στο αυτοκίνητο και στην ομάδα για να σωθούμε από τις γκαντεμιές..... !!!

Νίκος Πλέσσας

Γεύση από το Μέλλον ...


Όπως ανακοίνωσε ο Michael Lohscheller, CEO της Opel, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του στρατηγικού σχεδίου PACE! τον περασμένο Νοέμβριο, η Opel εργάζεται σκληρά για να γίνει μία πολύ αποδοτική εταιρία στο Groupe PSA, ενώ παράλληλα ασχολείται με την ενίσχυση και βελτίωση του προφίλ της. Πριν το τέλος της χρονιάς ένα νέο όχημα Brand Concept που αυτή τη στιγμή εκκολάπτεται στο στούντιο σχεδίασης, θα αποκαλύψει τον προσανατολισμό της μάρκας.  
«Το PACE! είναι η πυξίδα για ένα βιώσιμο και επιτυχημένο μέλλον για την Opel» δήλωσε ο Michael Lohscheller. «Εκτός από την αύξηση της κερδοφορίας και της αποδοτικότητας, το PACE! περιλαμβάνει και την ενίσχυση της μάρκας Opel. Γι’ αυτό, ανέθεσα στις ομάδες μου την αποστολή να προάγουν το προφίλ της Opel και να δημιουργήσουν ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο που θα υποδηλώνει την κατεύθυνση προς την οποία κινούμαστε.»
Γερμανική, προσιτή, συναρπαστική – αυτές είναι οι τρεις αξίες της μάρκας που ενσωματώνονται στο DNA όλων των μοντέλων και των πρωτοβουλιών Opel και αυτό θα ισχύσει στο μέλλον. Τους τελευταίους μήνες, οι ομάδες σχεδίασης, μάρκετινγκ και μηχανολογίας Opel έχουν βρει απαντήσεις στην ερώτηση, πώς αυτές οι αξίες μπορούν να αντικατοπτρίζονται στη σχεδίαση, την τεχνολογία, και γενικά στην «ουσία» των αυτοκινήτων Opel και στην προσέγγιση που υιοθετεί η εταιρία προς τους πελάτες της. Η ομάδα που πλαισιώνει τον Αντιπρόεδρο Σχεδίασης Mark Adams έχει αναθεωρήσει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel και σκοπεύει να εφαρμόσει κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις στη δημιουργία των μελλοντικών best-seller από το Rüsselsheim. Μία πρώτη γεύση από το τι επιφυλάσσει το μέλλον και ποια θα είναι η σχεδιαστική γλώσσα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2020 αποκαλύπτεται σήμερα – όχι πλήρως, αλλά μέσα από κάποιες σημαντικές λεπτομέρειες.
Ένα στοιχείο το οποίο η ομάδα σχεδίασης κλήθηκε να προάγει είναι η απεικόνιση της  σύγχρονης Γερμανικής ταυτότητας (‘Germanness’) στα μελλοντικά προϊόντα, τονίζοντας το προφίλ της μάρκας. «Η νέα Γερμανική ταυτότητα σημαίνει ότι μπορούμε να προσδιορίσουμε το προφίλ μας όχι μόνο με βάση της παραδοσιακές Γερμανικές αξίες. Ασφαλώς, η μηχανολογική τελειότητα, η τεχνική καινοτομία και η εξαιρετική ποιότητα παραμένουν σημαντικές για εμάς. Ωστόσο, η σύγχρονη Γερμανία είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό. Είμαστε εξωστρεφείς, έχουμε ανοιχτούς ορίζοντες και πραγματικά ενδιαφερόμαστε περισσότερο για τον άνθρωπο  – στη Γερμανία, αυτή η τοποθέτηση αποκαλείται ‘menschlich’ – «ανθρώπινη» με μία λέξη. Οι πελάτες μας, ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας και καταγωγής, είναι η πυξίδα και ο ‘οδηγός’ μας για όσα κάνουμε» εξήγησε ο Adams.
Δύο βασικοί πυλώνες στη μελλοντική σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel προέρχονται απευθείας από αυτή την έκφραση της νέας Γερμανικής ταυτότητας: ‘τολμηρή’ και ‘αμιγής’. «Η σχεδίαση Opel είναι συναισθηματική, ανάγλυφη και γεμάτη αυτοπεποίθηση, δημιουργούμε εξαιρετικές γραμμές που ξεχωρίζουν. Αυτό συνοψίζεται στον όρο τολμηρή. Μία δεύτερη βασική πτυχή της Γερμανικής σχεδίασης είναι η σαφήνεια, η διαισθητικότητα και η εστίασή της. Αυτή αποτυπώνεται στον όρο αμιγής» εξήγησε ο Adams. Προηγούμενα, εμβληματικά σχέδια στην ιστορία της Opel συνδέονται σαφώς με αυτά τα στοιχεία. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά παραδείγματα του ‘τολμηρή’ και ‘αμιγής’ είναι το Opel CD που απέσπασε το θαυμασμό του διεθνούς κοινού όταν γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1969.
Αυτά τα βασικά στοιχεία φαίνονται επίσης καθαρά στο πιο πρόσφατο πνευματικό δημιούργημα του Κέντρου Σχεδίασης του Rüsselsheim – του GT Concept που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές. «Ισχυρές αναλογίες, απλές αλλά ανάγλυφες επιφάνειες, τολμηρά γραφικά και σπάνιες αλλά καλά εκτελεσμένες λεπτομέρειες – το 2018 Brand Concept που ετοιμάζουμε εξελίσσει τις αρχές που διερευνήσαμε με το GT Concept. Υπάρχει μία σαφής συνέχεια και συνέπεια στον τρόπο με τον οποίο εκφράζουμε της αξίες της Opel. Ωστόσο, έχουμε κάνει αρκετά βήματα εξέλιξης και τώρα ετοιμάζουμε την υποδομή για το μελλοντικό πρόσωπο της Opel, που θα αναπτυχθεί με βάση αυτό που ονομάζουμε Opel Compass» εξήγησε ο Adams. Το Opel Compass οργανώνει τα σχεδιαστικά στοιχεία του μελλοντικού προσώπου της Opel γύρω από δύο ισχυρούς άξονες που διασταυρώνονται στο έμβλημα της Opel – το οποίο γίνεται σημείο εστίασης περισσότερο από ποτέ. Η κεντρική πτυχή στο καπό αντιπροσωπεύει τον κάθετο άξονα, που γίνεται τολμηρότερος στην αποτύπωσή του. Ο οριζόντιος άξονας συμβολίζεται από το κλασικό σχήμα φτερού στα φώτα ημέρας, ένα στοιχείο ταυτότητας που θα ενισχυθεί περαιτέρω και θα εξελιχθεί σε όλα τα μελλοντικά οχήματα Opel.
Το 2018 Brand Concept, που θα αποκαλυφθεί πριν από το τέλος της χρονιάς, θα είναι το πρώτο όχημα που θα αποτυπώνει το μελλοντικό πρόσωπο της Opel σχεδιασμένο σύμφωνα με τις αρχές του Opel Compass.

Valvoline Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Drift 4ος γύρος ...


Η τέταρτη φετινή συνάντηση του Valvoline Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Drift στο αεροδρόμιο του Επιταλίου, στον Πύργο, επιβεβαίωσε ότι η φετινή είναι ίσως η πιο συναρπαστική σε συναγωνισμό και θέαμα σεζόν από καταβολής του θεσμού!
Μετά τις μεγάλες ανατροπές του προηγούμενου αγώνα στο Μαραθώνα, στην πόλη της Ηλείας -υπό το βλέμμα 1.500 θεατών- οι μάχες ήταν και πάλι απρόβλεπτες. Τόσο που στην κατηγορία Pro κέρδισε τέταρτος διαφορετικός νικητής στους ισάριθμους φετινούς αγώνες - καθώς το θεαματικό άλμα στο μέσον της διαδρομής προσέφερε ορισμένες από τις πιο φαντασμαγορικές στιγμές της χρονιάς.
Αυτή τη φορά, στην κατηγορία Pro, ήταν η σειρά του Αναστάσιου Χάρκα από τη Θεσσαλονίκη να πάρει τη νίκη - μια νίκη που, μάλιστα, τον ανέβασε την κορυφή της βαθμολογίας με 7 βαθμούς διαφορά από τον Χρήστο Χαντζαρά, που ήταν τρίτος στον Πύργο αντιμετωπίζοντας και προβλήματα μετά από έξοδο που είχε το Σάββατο στην πρώτη στροφή της πίστας. 
Δεύτερος, περνώντας στον μεγάλο τελικό -και ανατρέποντας μια χρονιά που μέχρι στιγμής όλα του είχαν πάει στραβά- ήταν ο «τοπικός ήρωας» Νίκος Τσέλος με το Mazda RX8, που έκανε εκπληκτικό αγώνα απέναντι στις BMW των πρωτοπόρων της βαθμολογίας. Αντίστοιχα, την τέταρτη θέση, μετά από τον καλύτερο αγώνα της καριέρας του, κατέκτησε ο Κερκυραίος Σπύρος Μανής, επίσης με BMW E36. 


Την εξάδα έκλεισε ο Κώστας Δημητρόπουλος -αντιμετωπίζοντας, ωστόσο, αρκετές ζημιές στη διάρκεια του διημέρου- και ο Κώστας Δρούγας, ενώ ο Αντώνης Ασμανίδης με την έβδομη θέση που κατέκτησε από το μπάκετ του Nissan 200SX πέρασε στην τρίτη θέση της βαθμολογίας, με 45 βαθμούς – μόλις έναν περισσότερο από τον Δημητρόπουλο. Η συναρπαστική εξέλιξη του πρωταθλήματος φαίνεται, άλλωστε, και στο γεγονός ότι οι έξι οδηγοί από την 3η ως την 8η θέση της βαθμολογίας χωρίζονται από μόλις 7 βαθμούς διαφορά!
Στην κατηγορία Street Legal, αντίθετα, αναδύθηκαν στον Πύργο και νέοι πρωταγωνιστές, μαζί με τους καθιερωμένους. Οι δύο από τους τρεις «συνήθεις υπόπτους», Νίκος Φίστας και Σωτήρης Δήμος, δεν κατάφεραν να μπουν στην τετράδα, κι έτσι ο μοναδικός Παναγιώτης Γρηγορίου κατακτώντας τη δεύτερη θέση στον Πύργο αύξησε το προβάδισμά του στην κορυφή του πρωταθλήματος, στους 13 βαθμούς από τον Δήμο και στους 14,5 από τον Φίστα!


Μεγάλος νικητής τους αγώνα της Ηλείας ήταν ο νεαρός Κώστας Νικολόπουλος, ενώ πίσω από τον Γρηγορίου στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο εξαιρετικά σταθερός Μανώλης Νταής με την καλοστημένη «old school» Toyota Corolla του.
Μετά την καλοκαιρινή του ανάπαυλα, το Valvoline Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Drift ανανεώνει το ραντεβού του για το μέσον Σεπτεμβρίου, οπότε η Ζάκυνθος θα φιλοξενήσει τον 5ο γύρο του άκρως συναρπαστικού φετινού θεσμού.