Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συνέντευξη Davide Fore ...


Ο 5 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Karting Davide Fore βρέθηκε στην Ελλάδα, καλεσμένος της Gold Kart Hellas και παρακολούθησε τον 3ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Karting, στην Καλαμάτα!

Έναν πολύ σημαντικό επισκέπτη είχε ο 3ος γύρος του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Karting, που πραγματοποιήθηκε στις 2-3 Ιουλίου στην πίστα καρτ "San Nicolas" της Καλαμάτας. Ο λόγος για τον Ιταλό, 5 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Karting Davide Fore, ο οποίος βρέθηκε στη χώρα μας ως προσκεκλημένος της Gold Kart Hellas. Ο κορυφαίος Ιταλός οδηγός karting, που αυτή την περίοδο είναι εργοστασιακός οδηγός της Gold Kart, βρέθηκε στην Ελλάδα από τις 29 Ιουνίου έως και τις 3 Ιουλίου και μεταξύ άλλων, παρακολούθησε τον αγώνα Πρωταθλήματος που φιλοξενήθηκε στην Καλαμάτα.
Η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος και η Επιτροπή Karting χαιρέτισαν από την πρώτη στιγμή την πρωτοβουλία των ανθρώπων της Gold Kart Hellas, οι οποίοι έφεραν στη χώρα μας έναν αθλητή τεράστιου βεληνεκούς, που με την παρουσία του προσέδωσε μεγαλύτερη αίγλη και στον αγώνα καθαυτό. Σε αυτό το πλαίσιο, η OMAE Karting συνομίλησε με τον Davide Fore, ο οποίος δήλωσε πολλά και ενδιαφέροντα, τα οποία παρατίθενται στη συνέντευξη που ακολουθεί. 
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ
Ο Davide Fore (Ντάβιντε Φορέ) γεννήθηκε στις 16 Απριλίου 1974 στη Μπρέσια της Ιταλίας όπου και κατοικεί. Έκανε το ντεμπούτο του στα καρτ το 1982, σε ηλικία μόλις 8 ετών και μέχρι σήμερα έχει διαγράψει μια λαμπρή πορεία στο χώρο. Έχει κατακτήσει 5 Παγκόσμιους τίτλους (1998, 2000, 2004, 2006) με το 2006 να είναι η κορυφαία του χρονιά, αφού στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής σε δύο διαφορετικές και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές  Κατηγορίες, την Formula A (100cc) και την Super ICC (125cc με κιβώτιο ταχυτήτων). Οι διεθνείς του διακρίσεις ξεκίνησαν με την κατάκτηση του Πρωταθλήματος Ευρώπης το 1994, επίτευγμα που επανέλαβε το 1998. Ο ήρεμος αλλά παράλληλα επικοινωνιακός του χαρακτήρας, σε συνδυασμό πάντα με τις επιτυχίες του εντός πίστας, τον έχουν καταστήσει σε μια από τις πιο αναγνωρίσιμες μορφές οδηγών καρτ ανά την Ευρώπη, τόσο μεταξύ των θεατών όσο και ανάμεσα στους εκπροσώπους των ΜΜΕ. Γέννημα-θρέμμα της Μπρέσια, κοσμεί πολύ συχνά τις αθλητικές σελίδες της τοπικής εφημερίδας, ως ένας από τους πιο σημαντικούς αθλητές που κατάγονται από την περιοχή. Η επίσκεψή του στην Καλαμάτα ήταν η δεύτερη στη χώρα μας, αφού το 2012 είχε βρεθεί στην Πάτρα με την αφορμή του P.I.C.K.

Ιστοσελίδα: www.davidefore.com


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Δεν είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεσαι την Ελλάδα για έναν αγώνα καρτ, αφού είχες παρακολουθήσει πριν από λίγα χρόνια το P.I.C.K. Έχεις καταφέρει να σχηματίσεις άποψη για το επίπεδο του ελληνικού karting;
D.F.: Νομίζω ότι το επίπεδο δεν είναι κακό, ειδικά με τα μέσα που διαθέτετε. Σίγουρα δεν είναι το επίπεδο των πιο σημαντικών Πρωταθλημάτων, όπως το Πανευρωπαϊκό, το WSK, το Γερμανικό ή το Ιταλικό, όμως σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει η δυνατότητα συνεργασίας με τα μεγαλύτερα εργοστάσια του κόσμου. Αυτό βοηθάει πολύ τους οδηγούς, καθώς έχουν τη δυνατότητα να κάνουν πολλές δοκιμές. Στην Ιταλία για παράδειγμα, υπάρχουν οι σημαντικότεροι κατασκευαστές σασί, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να βρίσκονται πολύ κοντά στην πρώτη ύλη και κατά συνέπεια, να βελτιώνουν το επίπεδό τους χρόνο με το χρόνο. Παρόλα αυτά, είναι ωραίο που βρίσκομαι στη χώρα σας, καθώς οι άνθρωποι εδώ είναι πολύ καλοί και επίσης είναι ωραίο το αίσθημα που αποκομίζεις από οδηγούς, όπως συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα, που μαθαίνουν από εσένα. Οι άνθρωποι στην Ελλάδα μου έχουν ήδη δείξει ότι είναι χαρούμενοι που με βλέπουν εδώ. 

Είχες την ευκαιρία να οδηγήσει στην πίστα "San Nicolas". Πώς σου φάνηκε;
D.F.: Σαφώς και είναι άδικο να συγκρίνουμε αυτή την πίστα με τις κορυφαίες Ευρωπαϊκές, όμως η χάραξή της είναι ωραία. Είναι πολύ τεχνική, ειδικά στη μέση και η άσφαλτος δεν παρέχει μεγάλη πρόσφυση, οπότε διασκέδασα πολύ την οδήγηση εδώ και αυτό είναι το πιο σημαντικό.

Ας μιλήσουμε για εσένα τώρα... Πόσο δύσκολο είναι για έναν οδηγό Karting, να βρίσκεται στην κορυφή για περισσότερα από 20 χρόνια, όπως συμβαίνει στην περίπτωσή σου;
D.F.: Είναι δύσκολο, όμως αποτελεί ανάμιξη πολλών επιμέρους παραγόντων. Αισθάνομαι τυχερός καθώς στην αρχή της καριέρας μου βρήκα κάποιον να πιστέψει σε εμένα, στην οδήγηση και στην προσωπικότητά μου. Το τελευταίο είναι πολύ σημαντικός παράγοντας, καθώς μπορεί να είσαι γρήγορος, κάτι που σίγουρα χρειάζεται να δείχνεις μέσα στην πίστα, όμως ο χαρακτήρας είναι πολύ σημαντικός. Πάντως συνεχίζω τους αγώνες και το να είσαι ανταγωνιστικός, ειδικά όταν έχεις ξεπεράσει τα 30, είναι ολοένα και πιο δύσκολο. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στην προπόνηση, στην ποιότητα ζωής, ώστε να διατηρείς καλή φυσική κατάσταση. Όταν είσαι νεότερος, η ανάκτηση ενέργειας είναι πιο απλή υπόθεση όμως όσο μεγαλώνεις το πάθος, το κίνητρο και η ποιότητα ζωής είναι τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά. Φυσικά, χρειάζεται να υπάρχουν και κατασκευαστές ή άνθρωποι που συνεχίζουν να πιστεύουν σε εσένα.

Αναφέρθηκες πριν στο κίνητρο... Μετά από 5 Παγκόσμια, 2 Πανευρωπαϊκά και πολλά Εθνικά Πρωταθλήματος, πώς καταφέρνεις να διατηρείς τόσο υψηλό κίνητρο;
D.F.: Βασικά μου είναι πολύ δύσκολο να το εξηγήσω. Έχω κερδίσει πολλούς αγώνες κατά τη διάρκεια πολλών ετών, ενώ ακόμη και πέρυσι συμμετείχα και κέρδισα αγώνες στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Αυστραλία. Προφανώς είναι θέμα προσωπικότητας. Αγαπώ την οδήγηση, αγαπώ αυτό που κάνω. Είναι το πάθος μου, ενώ ταυτόχρονα αυτό είναι η ζωή μου για περισσότερα από 30 χρόνια, οπότε είναι δύσκολο να πω "Stop". Είναι πλέον μέσα στο αίμα μου. Θεωρώ πως χωρίς αυτή την αδρεναλίνη, το κίνητρο, ονόμασέ το όπως θέλεις, η ζωή για εμένα δε θα είναι ίδια. Έτσι κάνω αυτό που λέει ο νους μου. Φυσικά, δεν συνεχίζω τους αγώνες σαν ένα παιδάκι που έχει ένα παιχνίδι και αν του το πάρουν θα βάλει τα κλάματα... Όχι! Θέλω να το κάνω όσο είμαι γρήγορος και ανταγωνιστικός. Αυτή τη στιγμή παραμένω γρήγορος και ανταγωνιστικός οπότε θα ήταν χαζό από τη μεριά μου να σταματήσω.  Επίσης θεωρώ πως και για τη νέα γενιά, ο ανταγωνισμός και η συνεργασία με τους παλαιότερους έχουν μεγάλη χρησιμότητα. Το Karting έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία 20 χρόνια και οι νέοι οδηγοί δεν έχουν πια τις ίδιες ευκαιρίες να γίνουν εργοστασιακοί οδηγοί, όπως εμείς. Πολλά έχουν αλλάξει, οπότε είναι χρήσιμο για έναν νεότερο οδηγό να παρακολουθεί έναν πιο έμπειρο, ως προς τον τρόπο που αντιμετωπίζει τους αγώνες, που επικοινωνεί με τους μηχανικούς κλπ. Είμαι πεπεισμένος ότι οι παλαιότεροι οδηγοί, όχι μόνο εγώ αλλά και άλλοι, χρειάζεται να μείνουμε, ώστε να δώσουμε την ευκαιρία και σε νεότερους οδηγούς να μάθουν. Το ίδιο ίσχυε και για εμένα όταν ήμουν νεότερος, καθώς ήταν πολύ σημαντικό να μάθω από παλαιότερους οδηγούς και να καταλάβω τι έκαναν.

Αυτή την περίοδο βρίσκεσαι στην ομάδα της Gold Kart. Ποιοι είναι οι στόχοι για φέτος;
D.F.: Στόχος μας για φέτος είναι αργότερα μέσα στη χρονιά, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που θα γίνει στη Σουηδία και θα βρίσκονται οι μεγαλύτερες ομάδες με τους καλύτερους οδηγούς, αναζητώντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Επίσης, συμμετέχουμε σε δύο πολύ ανταγωνιστικά Πρωταθλήματα, το Γερμανικό και το Πανευρωπαϊκό. Στο Γερμανικό Πρωτάθλημα κερδίσαμε τον πρώτο αγώνα, όμως στον δεύτερο εγκατέλειψα μετά από σύγκρουση στον τελευταίο γύρο ενώ βρισκόμουν ην 4η θέση. Μας μένουν ακόμη 3 Τελικοί, βασικά 6 αφού κάθε αγώνας περιλαμβάνει από 2 Τελικούς. Επιπλέον, στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα εγκαταλείψαμε λόγω προβλήματος στον κινητήρα στον 2ο αγώνα, όμως είμαστε ανταγωνιστικοί και αυτό είναι πολύ καλό. Είμαι πολύ χαρούμενος και θέλω να ευχαριστήσω τη Righetti e Ridolfi για αυτή την δυνατότητα. 

Έχεις αγωνιστεί απέναντι σχεδόν σε όλο το Grid της F1 κατά τη διάρκεια των ετών. Με ποιους οδηγούς που αυτή τη στιγμή πρωταγωνιστούν στην Formula 1 έχετε βρεθεί αντίπαλοι; 
D.F.: Ήμουν αντίπαλος με τον Button το 1997, με τον Raikkonen το 1998, με τον Alonso το 1999, με τον Kovalainen το 2000,  με τους Rosberg, Hamilton το 2001, καθώς και με τον Kubica. Επίσης, ήμασταν teammates με τον Vettel, όταν εκείνος συμμετείχε στην Κατηγορία Junior και παραμένουμε φίλοι μέχρι σήμερα. Εντάξει, δεν έχουμε καθημερινή επαφή, όμως όποτε συναντηθούμε μιλάμε και με θυμάται. Κατά την περίοδο 1994-2006 κέρδιζα Πρωταθλήματα και είχα ως αντιπάλους αυτούς τους οδηγούς, Τώρα εκείνοι βρίσκονται στην Formula 1 όμως εγώ ήμουν ο Πρωταθλητής, οπότε αυτό είναι σίγουρα ένα παράξενο συναίσθημα. Βέβαια, εκείνη την περίοδο ήμουν τυχερός καθώς βρισκόμουν στην καλύτερη ομάδα, όμως ήμουν παράλληλα άτυχος αφού δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να φτάσω στην Formula 1. 

Ποιες είναι οι σκέψεις που δημιουργούνται τώρα, που εκείνοι οι οδηγοί βρίσκονται στην Formula 1;
D.F.: Ειλικρινά δε μετανιώνω καθόλου, καθώς είχα μια φανταστική καριέρα στo karting, που μου προσέφερε πολλά. Σίγουρα θα ήταν ωραία να είχα κάνει και εγώ το βήμα, όμως δε μπορώ να παραπονεθώ. Εμφανίζονται σκέψεις ότι, αφού για παράδειγμα ο Hamilton ή ο Rosberg βρίσκονται τώρα στη Formula 1 γιατί να μην τα είχα καταφέρει και εγώ αν είχα ακολουθήσει τα ίδια βήματα. Όμως αυτό συμβαίνει και ειλικρινά, είμαι χαρούμενος για την καριέρα μου. Έχω κερδίσει 5 Παγκόσμια Πρωταθλήματα και 2 Παγκόσμια Κύπελλα, δηλαδή 7 τίτλους Παγκόσμιου βεληνεκούς και νομίζω κάθε αθλητής θα το ήθελε αυτό. Οπότε είμαι χαρούμενος με την αγωνιστική μου πορεία.

Μια τελευταία ερώτηση... Ποια είναι η συμβουλή που θα έδινες στους νέους οδηγούς;
D.F.: Το Karting είναι πιθανώς η καλύτερη κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ίσως και επειδή όλοι ονειρεύονται τη Formula 1. Όμως το Karting είναι περισσότερο οικογενειακό και δημιουργείς προσωπικούς δεσμούς. Η συμβουλή που έχω να δώσω είναι να πιστεύουν σε αυτό που κάνουν και να θυμούνται πως το να γίνεις καλός οδηγός και να κερδίσεις έναν αγώνα, δεν είναι μόνο θέμα ενός κινητήρα ή ενός σασί. Για να έρθει η νίκη σε έναν αγώνα απαιτούνται πολλά και ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος. Τα νέα παιδιά πρέπει να έχουν κίνητρο και να καταλάβουν από την αρχή ότι χρειάζεται διαρκής βελτίωση των αθλητικών τους επιδόσεων.  Όταν το κατανοήσουν αυτό και δουλεύουν προς αυτή την κατεύθυνση, θα δουν αμέσως τη διαφορά του επιπέδου από την αρχή που ξεκίνησαν ως το σημείο που βρίσκονται εκείνη τη στιγμή και έτσι, θα ενθαρρύνονται ώστε να συνεχίσουν να προοδεύουν. 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

13ο Ράλλυ Χανίων ...

Η ΑΛΑ Χανίων μετά από έγκριση της ΟΜΑΕ - ΕΠΑ διοργανώνει το 13ο Ράλλυ Χανίων που θα διεξαχθεί το Σάββατο 20, Super Ειδική στους Αγίους Αποστόλους, ώρα 17:00 και Κυριακή 21 Απριλίου 2024, δύο επαναλαμβανόμενες διαδρομές, η πρώτη στον Κονταρό στις Βρύσες Αποκορώνου, ώρα 10:00 και η δεύτερη στον Στύλο Μαλάξα. Οι παροχές της ΑΛΑ Χανίων προς τα πληρώματα εκτός Χανίων είναι μία διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο Porto Kalamaki το Σάββατο 20 Απριλίου 2024. Χορηγοί του αγώνα είναι: Chania Cars & Trucks Κυριακίδης Κατασκευαστική Και συνδιοργανωτές: Περιφερειακή Ενότητα Χανίων Δήμος Χανίων Δήμος Αποκορώνου ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΔΔΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 23:59.

BAJA GREECE 2024 ...

Με τη συμμετοχή κορυφαίων ονομάτων των αγώνων Cross Country Rally θα πραγματοποιηθεί το BAJA GREECE - FIA WORLD BAJA CUP από 22 έως 25 Μαΐου στο Άργος Ορεστικό Καστοριάς. Ένας αγώνας που μέσα από σκληρή δουλειά δέκα και πλέον χρόνων, έχει κερδίσει την αναγνώριση στο εξωτερικό. Τόσο η άρτια διοργάνωση των προηγούμενων ετών, όσο και οι διαδρομές στα μοναδικά βουνά της Καστοριάς και της Φλώρινας, αποτελούν πόλο έλξης για ομάδες από την ελίτ του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ήδη, έχει επιβεβαιώσει τη συμμετοχή του στον αγώνα, ο δύο φορές νικητής του FIA Παγκόσμιου Κυπέλλου, Σαουδάραβας οδηγός Yazeed Al-Rajhi, με μόνο στόχο τη νίκη που θα του δώσει το προβάδισμα για την κατάκτηση του φετινού επάθλου. Έχοντας κάνει ένα εξαιρετικό ξεκίνημα, αφού εξασφάλισε τη νίκη στον πρώτο γύρο του Κυπέλλου στην Σαουδική Αραβία μαζί με τον Γερμανό συνοδηγό του Timo Gottschalk, η συμμετοχή τους στο BAJA GREECE αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον.                             Από τα Καλάβρυτα στο διεθνές καλεντάρι τ

Opel Grandland SUV ...

Κομψό και δυναμικό, ευρύχωρο, ευέλικτο και αμιγώς ηλεκτρικό. Αυτό είναι το νέο Grandland, που παρουσίασε σήμερα η Opel! Στο νέο μοντέλο διακρίνουμε πολλά από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που πρωτοείδαμε στο πρωτότυπο Opel Experimental, για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής. Αυτά τα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το 3D Vizor με το φωτιζόμενο λογότυπο του ‘Κεραυνού’, που τοποθετείται περήφανα στο κέντρο της μάσκας, καθώς και τα μόνιμα φωτιζόμενα γράμματα "OPEL" στο πίσω μέρος. Άλλα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά αποτελούν το σύστημα φωτισμού Intelli-Lux Pixel HD με περισσότερα από 50.000 αυτόνομα στοιχεία, η νέα πλατφόρμα STLA Medium για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και η νέα, επίπεδη εγκατάσταση της μπαταρίας, που επιτρέπει την τοποθέτηση μιας μπαταρίας χωρητικότητας 98 kWh, η οποία χαρίζει στο Grandland Electric έως και περίπου 700 km ηλεκτρικής αυτονομίας (WLTP1). “Το λανσάρισμα του νέου Grandland αποτελεί ορόσημο για την Opel. Πλέον, κάθε μοντέλο της Opel, χωρίς εξαίρεση, είναι δι