28/5/16

Σύνοψη 1ης Ημέρας ...


Με την άνεση επικράτηση των «Pedro» - Emanuele Baldaccini (Lancia Delta Integrale 16V, 1990) ολοκληρώθηκε το σημερινό 1ο Σκέλος του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος. Το πλήρωμα από την Ιταλία, ήταν ταχύτερο και στις 5 χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές της ημέρας, εκμεταλλευόμενο την πρόσφυση της Lancia, αλλά και την εμπειρία στον Ελληνικό αγώνα στον οποίο έχει διακριθεί αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια. 
Στην 2η θέση της κατάταξης συναντάμε το πρώτο Ελληνικό πλήρωμα, τους Παναγιώτη Παραδείση-Παναγιώτη Ποιμενίδη (Ford Escort RS 2000, 1973), οι οποίοι οδήγησαν εξαιρετικά, δεν είχαν προβλήματα, όμως σίγουρα δεν μπορούσαν να διεκδικήσουν κάτι παραπάνω, αφού το πισωκίνητο Escort, ειδικά στο χώμα, δεν μπορεί να συναγωνιστεί στα ίσια την 4κίνητη Lancia.
Την πρώτη τριάδα της κατάταξης ολοκληρώνουν οι Σπύρος Πετρίδης - Αποστόλης Πάλλας που οδήγησαν εξαιρετικά τη λευκή Toyota Corolla AE86 του 1984, γράφοντας μάλιστα έναν εξαιρετικό χρόνο στην τελευταία ΕΔ της ημέρας (Κλένια).
Στην 4η θέση της κατάταξης, μετά από εξαιρετική εμφάνιση, ολοκλήρωσαν την πρώτη ημέρα οι Γιάννης Πάλμος – Φωτεινή Ψαρράκου με Peugeot 205 GTi του 1984 ένα αυτοκίνητο που δεν διακρίνεται για την αποτελεσματικότητά του στο χώμα, εμπρός από τους Γιώργο Χωριανόπουλο –Τάκη Φωτεινόπουλο (AUDI 80GT, 1975) και Georg Reitsperger – Βασίλη Χαρίτο (VW Golf GTI 16V, 1990) που συμπληρώνουν την εξάδα.
Στους άτυχους της ημέρας οι πάντα θεματικοί Γιώργος Κασσιδόπουλος – Βαγγέλης Παναρίτης (Toyota Starlet KP60, 1979) που εγκατέλειψαν από μηχανικό πρόβλημα, στην 4η ΕΔ, ενώ έως τότε διατηρούσαν την 4η θέση της Γενικής κατάταξης. 
Θυμίζουμε πως sτο αυριανό 2ο Σκέλος το Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος αλλάζει μορφή, αφού από το χώμα περνάμε στην άσφαλτο. Η αναχώρηση από το Ναύπλιο για την αυριανή ημέρα (Σάββατο 28 Μαΐου) είναι στις 8:00, η πρώτη ΕΔ ξεκινά στις 8:43, ενώ το πραγματικά επίπονο σκέλος των 140 αγωνιστικών χιλιομέτρων θα ολοκληρωθεί τα ξημερώματα της Κυριακής μετά από δύο νυκτερινές ΕΔ. 

Ελληνικό Πρωτάθλημα

Η σημερινή, πρώτη αγωνιστική ημέρα του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος 2016, αποτέλεσε τον 3ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων και ολοκληρώθηκε με νικητές τους Παναγιώτη Παραδείση-Παναγιώτη Ποιμενίδη (Ford Escort RS 2000).
Η πρώτη ημέρα του αγώνα ήταν πολύ δύσκολη για τα πληρώματα, αφού περιλάμβανε 5 χωμάτινες ειδικές διαδρομές (Κινέτα, Πίσια, Κλένια-Μυκήνες) συνολικού μήκους 79,8 χιλιομέτρων, με τις δύο πρώτες να διεξάγονται δύο φορές, πριν τον επίλογο της ημέρας  με ένα πέρασμα από την ε.δ. Κλένια-Μυκήνες. Ο φετινός αγώνας έχει μια διαφοροποίηση από τα συνηθισμένα, αφού ξεκίνησε με τις χωμάτινες ειδικές διαδρομές, ενώ οι επόμενες δύο ημέρες αποτελούνται από ασφάλτινες ειδικές διαδρομές, ενώ συνήθως ο επίλογος γραφόταν στο χώμα.
Οι Παραδείσης-Ποιμενίδης έφτασαν, όπως προαναφέρθηκε, στη νίκη, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο σε 4 από τις 5 ειδικές διαδρομές της ημέρας, δίχως να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα με το Ford Escort RS 2000. Στη δεύτερη θέση της κατάταξης, τερμάτισαν οι Αντώνης Γιοβάς-Κωνσταντίνος Γρηγοριάδης (Audi 80 GT), παρόλο που δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα, αφού κόπηκε η ντίζα γκαζιού του αυτοκινήτου και το πλήρωμα αναγκάστηκε να την αντικαταστήσει με ντίζα από νορμάλ αυτοκίνητο. Σημειώνεται, πως το εν λόγω πλήρωμα συμμετείχε μόνο στη σημερινή, χωμάτινη ημέρα του αγώνα. Στο βάθρο των νικητών για τον χωμάτινο αγώνα του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος, ανέβηκαν και οι Σπύρος Πετρίδης-Απόστολος Πάλλας (Toyota Corolla AE 86), οι οποίοι μάλιστα βρέθηκαν μόλις 7,31 δευτερόλεπτα πίσω από τους Γιοβά-Γρηγοριάδη. Το πλήρωμα του ιαπωνικού αυτοκινήτου, δυσκολεύτηκε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με την εξάτμιση του αυτοκινήτου του, το οποίο έτσι δεν είχε την απαιτούμενη δύναμη, στις απαιτητικές χωμάτινες ειδικές διαδρομές της ημέρας.
Στην 4η θέση της κατάταξης τερμάτισαν σήμερα οι Λευτέρης Μανδρούκας-Νίκος Τσάδαρης (Porsche 911) που αντιμετώπισαν με τη σειρά τους αρκετά προβλήματα. Η ημέρα δεν ξεκίνησε ιδανικά, αφού αρχικά υπήρξε πρόβλημα με τη ρύθμιση κάποιων ράβδων, που έκαναν την σωστή οδήγηση του γερμανικού αυτοκινήτου αδύνατη, με αποτέλεσμα το πλήρωμα να χάσει αρκετό χρόνο. Σαν να μην έφτανε αυτό, η συνέχεια επεφύλλασσε πρόβλημα με ένα ψαλίδι και στο τέλος της ημέρας, με τη μίζα του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα ο τερματισμός να αποτελέσει το κύριο μέλημά τους. Μια θέση πιο πίσω, ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Γιώργος Παραδείσης-Μιχάλης Φράγκου (Ford Escort RS 2000), οι οποίοι έκαναν έναν απροβλημάτιστο αγώνα, συμμετέχοντας μόνο στο πλαίσιο της σημερινής, χωμάτινης ημέρας. Την πρώτη εξάδα, συμπλήρωσαν οι Γιάννης Πάλμος-Φωτεινή Ψαρράκου (Peugeot 205 GTi) που κινήθηκαν χωρίς να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα προβλήματα. 
Στις εγκαταλείψεις της ημέρας, συγκαταλέγονται αυτές των Γιώργου Κασιδόπουλου-Βαγγέλη Παναρίτη (Toyota Starlet, ακρόμπαρο), Ανδρέα Καροτσιέρη-Παναγιώτη Κατάρα (Ford Escort RS 2000, ακρόμπαρο) και Παναγιώτη Κουτσίκου-Μαρίας Παυλή Κορρέ (BMW 2002, κλατάρισμα). 
Ο αγώνας συνεχίζεται αύριο, με μια ιδιαίτερα απαιτητική ημέρα, που περιλαμβάνει 5 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Λίμνες, Άγιος Ιωάννης, Αγιονόρι, Καρνεζέικα, Δρυόπη) σε ασφάλτινη επιφάνεια, συνολικού μήκους 139,98 χιλιομέτρων. Σημειώνεται, πως οι δύο ημέρες που ακολουθούν, προσμετρούν στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων ως ο 4ος γύρος του θεσμού.










Δηλώσεις Πρωταγωνιστών:

1    “PEDRO” - BALDACCINI Emanuele    LANCIA Delta Integrale 16V    1990
«Ήταν μία καλή ημέρα. Το χώμα ήταν επικίνδυνο για το αυτοκίνητο, αλλά το αυτοκίνητο ήταν άψογο. Οι μηχανικοί της ομάδας μας, K-Sport, έκαναν πολύ καλή δουλειά, ενώ τα ελαστικά της Pirelli ήταν πολύ καλά. Χρησιμοποιήσαμε τα Pirelli K4 ολόκληρη την ημέρα. Αύριο, είναι μία μεγάλη ημέρα και θα προσπαθήσουμε να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ειδικές, αλλά το πιο σημαντικό είναι να διατηρήσουμε το προβάδισμα».
2    PARADISSIS Panagiotis - PIMENIDIS Konstantinos    FORD Escort RS 2000    1973
«Η μέρα για εμάς ήταν απροβλημάτιστη. Κινηθήκαμε όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε. Η διαφορά από το προπορευόμενο πλήρωμα είναι μεγάλη, όμως έχουμε καλή διαφορά και από το πλήρωμα που βρίσκεται στην 3η θέση. Στόχος μας για αύριο είναι να διατηρήσουμε το προβάδισμα που έχουμε και να ολοκληρώσουμε την ημέρα χωρίς προβλήματα». 
4    PETRIDIS Spyros - PALLAS Apostolis    TOYOTA Corolla AE86    1984
«Φτάσαμε εδώ, οπότε όλα είναι ωραία. Αντιμετωπίσαμε όλη την ημέρα πρόβλημα με την εξάτμιση που ελπίζουμε να επισκευαστεί τώρα. Κατά τ’ άλλα, δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα».
12    PALMOS Ioannis - PSARRAKOU Fotini   PEUGEOT 205 GTI    1984
«Όλα πήγαν καλά για εμάς σήμερα. Δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα, είμαστε ευχαριστημένοι και συνεχίζουμε για την αυριανή ημέρα».
5    CHORIANOPOULOS Georgios - FOTINOPOULOS Takis    AUDI 80GT    1975
«Ήταν μία ωραία ημέρα. Ο αγώνας ήταν πολύ ωραίος, αν και οφείλω να τονίσω πως επειδή τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούμε είναι ηλικίας 40-45 ετών, δεν αντέχουν όλα. Θα μου άρεσε να οδηγήσω αυτόν τον αγώνα με σύγχρονο αυτοκίνητο».
3    REITSPERGER Georg - CHARITOS Vassilis   VW Golf GTI 16V    1990
«Ήταν μία δύσκολη ημέρα. Στην αρχή, είχαμε σπασμένη βάση κιβωτίου ταχυτήτων στις Ε.Δ. 3, 4 και 5, στη συνέχεια χάσαμε πίεση στον κινητήρα, ενώ στο τέλος, υπήρχε πολλή σκόνη μέσα στο αυτοκίνητο».
10    KASSIDOPOULOS Georgios - PANARITIS Vangelis    TOYOTA Starlet KP60    1979
Εγκατέλειψε στην Ε.Δ. 4 λόγω σπασμένου ακρόμπαρου.



Regularity

Το πρώτο Σκέλος της κατηγορίας Regularity του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος 2016 ολοκληρώθηκε με τα πανέμορφα ιστορικά αυτοκίνητα να καταφτάνουν στο γραφικό Ναύπλιο, την πρώτη πρωτεύουσα της σύγχρονης Ελλάδας, έπειτα από συνεχείς μάχες με το χρόνο και την ακρίβεια,  στις 15 ειδικές διαδρομές της σημερινής αναμέτρησης και τα 295,96 συνολικών χιλιομέτρων που διένυσαν.  
Η πρώτη ημέρα χαρακτηρίστηκε από συναγωνισμό και αδιάκοπες μάχες μυαλού, πνεύματος και τεχνικής. Οι πολύπειροι πρωταθλητές της κατηγορίας από την Ιταλία Paolo Marcattilj – Francesco Giammarino με Porsche 911 2.0 SWB του 1967, αποδείχθηκαν ιδιαίτερα συγκεντρωμένοι και φυσικά ικανοί, επικρατώντας των αντιπάλων τους με μόλις 14,4 βαθμούς ποινής. Πολύ κοντά στο ιταλικό πλήρωμα, οι Θεμιστοκλής Κονταράτος – Ιούλιος Ιατρίδης με Porsche 911 SC του 1973 και 15,9 β.π., ισοβαθμώντας με τους Βέλγους Christian Crucifix – Joseph Lambert με Alfa Romeo Spider του 1975. Εξίσου εντυπωσιακοί οι Σπυρίδων και Νικόλαος Μουστάκας με Alfa Romeo Alfasud του 1978 «συνέλλεξαν» 16,9 β.π. Πατέρας και γιος κατάφεραν να «κλέψουν» τα βλέμματα και εκτός αγώνα, με το δεύτερο να αποτελεί το νεαρότερο συμμετέχοντα του αγώνα όντας μόλις 9,5 ετών. Ακολούθησαν οι έμπειροι Ιωάννης Κατσαούνης – Μαθιός Μανσόλας με VW Golf του 1979 και 21,3 β.π., οι οποίοι αντιμετώπισαν πρόβλημα από την πρώτη κιόλας Ε.Δ., αφού αντιμετώπισαν κάποια τεχνικά προβλήματα με αποτέλεσμα να χάσουν χρόνο, και αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν τα παλιά τους βοηθητικά όργανα ώστε να συνεχίσουν. Την πρώτη εξάδα έκλεισαν οι Πέτρος Βασιλόπουλος – Σταμάτης Ψύλογλου με Ford Capri GT του 1973, οι οποίοι συγκέντρωσαν 23,7 β.π.
Τα πληρώματα της Regularity ανασυγκροτούν σωματικές, πνευματικές και ψυχικές δυνάμεις για να συνεχίσουν την αυριανή ημέρα, η οποία αποτελείται από 316,58 απαιτητικά χιλιόμετρα στην Κεντρική Πελοπόννησο. Το ραντεβού, λοιπόν, ανανεώνεται για αύριο Σάββατο 28 Μαΐου με τα πληρώματα να ξεκινούν από το Ναύπλιο στις 09:00 και να επιστρέφουν στις 18:30.

Δηλώσεις Πρωταγωνιστών:

101    MARCATTILJ Paolo - GIAMMARINO Francesco    PORSCHE 911 2.0 SWB    1967
«Σήμερα έπρεπε να κατανοήσουμε και να μάθουμε τη δομή των διαδρομών. Φαίνεται ότι την κατανοήσουμε, όμως υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη. Όμως μέχρι στιγμής, έχουμε κατανοήσει αρκετά».
116    KONTARATOS Themistoklis - IATRIDIS Ioulios    PORSCHE 911 SC    1980
«Ήταν μια ωραία ημέρα και ο αγώνας ήταν ωραίος. Περάσαμε όμορφα και είμαστε ικανοποιημένοι. Συνεχίζουμε αύριο».
104    MOUSTAKAS Spyridon - MOUSTAKAS Nikolaos    ALFA ROMEO Alfasud    1978
«Ο αγώνας σήμερα, είχε ενδιαφέρον και αρκετές παγίδες. Χάσαμε κάποια δευτερόλεπτα που ίσως να μπορούσαμε να μην είχαμε χάσει, αλλά είμαστε ευχαριστημένοι από τη θέση που βρισκόμαστε».
103    KATSAOUNIS Ιoannis - MANSOLAS Matthew        VW Golf    1979

«Σήμερα ήταν μια ωραιότατη ημέρα, αν και για εμάς δεν ξεκίνησε καλά, αφού από την πρώτη κιόλας ειδική απορυθμίστηκε το όργανο, με αποτέλεσμα να χάσουμε χρόνο. Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε το παλιό όργανο και ανακάμψαμε. Ο αγώνας είναι ωραίος».