Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Γύρος του κόσμου ...


Ο γύρος του κόσμου με αυτοκίνητο δεν είναι ευτελές κατόρθωμα. Το να το πραγματοποιήσεις μάλιστα με ένα Ford Model T 100 ετών είναι το λιγότερο μία συγκλονιστική πρόκληση – και αυτό ακριβώς επιχειρούν ο Dirk με τη σύζυγό του Trudy Regter από την Ολλανδία. 
Οι Regters ξεκίνησαν το επικό ταξίδι το καλοκαίρι του 2012. Το ζευγάρι κάλυψε 22.000 km σε 180 ημέρες κατά τη διάρκεια  του πρώτου σκέλους του ταξιδιού, που τους οδήγησε από την πόλη Edam της πατρίδας τους στο Cape Town (Ν. Αφρική).
Το 2013 κατέκτησαν τις ΗΠΑ και τον Καναδά, διασχίζοντας 22 πολιτείες σε ένα ταξίδι διάρκειας 180 ημερών και απόστασης 28.000 km. Το 2014 διάνυσαν άλλα 26.000 km στη Νότια Αμερική σε 180 ημέρες ακόμα.
Μέχρι τώρα, το ατρόμητο δίδυμο έχει οδηγήσει σχεδόν 80.000 km. Στο πλαίσιο του ταξιδιού κάνουν παράλληλα επισκέψεις και υποστηρίζουν διάφορα projects του διεθνούς οργανισμού Παιδικών Χωριών SOS.
Για το 2016 και 2017 προγραμματίζουν να συνεχίσουν σε Νέα Ζηλανδία, Αυστραλία, Ινδονησία και Ινδία, να διασχίσουν τα Ιμαλάια μέχρι την Κίνα, να περάσουν τη Μογγολία και να επιστρέψουν στην Ολλανδία μέσω Κεντρικής Ευρώπης. 
Παρακολουθήστε τον Dirk να αφηγείται μερικές από τις καλύτερες και, περιστασιακά, χειρότερες στιγμές του εκπληκτικού ταξιδιού τους: ΕΔΩ!
Το αυτοκίνητο που κατέκτησε τον κόσμο
Ο γύρος του κόσμου με ένα  Ford Model T ηλικίας 100 ετών απαιτεί σοβαρή αφοσίωση, αλλά το βιντάζ μοντέλο είναι πολύ ανθεκτικό και η απλή του σχεδίαση διευκολύνει το σέρβις και τις επισκευές. 
Ο Dirk και η Trudy Regter – και οι δύο συνταξιούχοι – έχουν στην κατοχή τους το 1915 Ford Model T από το 1997. Παλιότερα, ο Dirk είχε ένα 1923 Ford Model T και ένα 1928 Ford Model A. Το αιώνιο πάθος του για βιντάζ μοντέλα Ford το έχει κληρονομήσει από τον πατέρα και τον παππού του.
Η Ford κατασκεύασε 15.000.000 οχήματα Model T μεταξύ 1908 και 1927. Η παραγωγή ξεκίνησε στις ΗΠΑ αλλά γρήγορα επεκτάθηκε σε όλο τον κόσμο, με εργοστάσια συναρμολόγησης σε Δανία, Γερμανία, Ιρλανδία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Το Ford Model T συνετέλεσε ουσιαστικά στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης, και γνώρισε τεράστια απήχηση σαν ένα προσιτό, αξιόπιστο και ευκολοσυντήρητο όχημα με στάνταρ, εναλλάξιμα εξαρτήματα. 
«Στην Αφρική, χρειάστηκε να κολλήσουμε ένα σπασμένο εμπρός τροχό στο τοπικό σιδηρουργείο,» δήλωσε ο Dirk. «Πιάνουν τα χέρια μου και με ένα κατσαβίδι, σφυρί, ταινίες και δεματικά κάνεις θαύματα».
Το Ford Model T των Regters χρησιμοποιεί βενζινοκινητήρα 3.0-L και διατηρεί τις εργοστασιακές προδιαγραφές του από το 1915. Εξαίρεση αποτελούν τα μεγαλύτερα ελαστικά για ζάντες με ξύλινες ακτίνες που κάνουν την οδήγηση πιο άνετη και ξεκούραστη για μεγάλα ταξίδια. Ένα σετ ελαστικών μπορεί να αντέξει 15.000 km σε νορμάλ δρόμους, αλλά πολύ λιγότερο σε κακοτράχαλους χωματόδρομους όπως αυτοί που κινήθηκαν οι Regters σε περιοχές της Αφρικής και Ν. Αμερικής.
«Στο σύνορο Ν. Αφρικής και Μποτσουάνα συναντήσαμε έναν αγρότη ο οποίος είχε ένα παλιό Ford Model T στην αποθήκη του, και μας χάρισε ένα ελαστικό για να μας βοηθήσει στη συνέχιση του ταξιδιού,» δήλωσε ο Dirk.
Και η καλύτερη στιγμή του ταξιδιού σας;
«Ο Αυτοκινητόδρομος 1 από Los Angeles στο San Francisco είναι όμορφος, με απότομες κλίσεις, βαθιά φαράγγια, βουνά στο πλάι και υπέροχη θέα του ωκεανού από την άλλη. Σου κόβει την ανάσα.»

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

13ο Ράλλυ Χανίων ...

Η ΑΛΑ Χανίων μετά από έγκριση της ΟΜΑΕ - ΕΠΑ διοργανώνει το 13ο Ράλλυ Χανίων που θα διεξαχθεί το Σάββατο 20, Super Ειδική στους Αγίους Αποστόλους, ώρα 17:00 και Κυριακή 21 Απριλίου 2024, δύο επαναλαμβανόμενες διαδρομές, η πρώτη στον Κονταρό στις Βρύσες Αποκορώνου, ώρα 10:00 και η δεύτερη στον Στύλο Μαλάξα. Οι παροχές της ΑΛΑ Χανίων προς τα πληρώματα εκτός Χανίων είναι μία διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο Porto Kalamaki το Σάββατο 20 Απριλίου 2024. Χορηγοί του αγώνα είναι: Chania Cars & Trucks Κυριακίδης Κατασκευαστική Και συνδιοργανωτές: Περιφερειακή Ενότητα Χανίων Δήμος Χανίων Δήμος Αποκορώνου ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΔΔΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 23:59.

Στην πρίζα ...

Οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι ευκολότερο να φορτίζουν τα οχήματά τους στο σπίτι και στην εργασία τους τα επόμενα χρόνια, μετά την αναθεώρηση της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η οδηγία στοχεύει να βάλει την Ευρώπη στο δρόμο της πλήρους απανθρακοποίησης έως το 2050. Προσδιορίστηκαν χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτουν όλες οι νέες κατασκευές, αλλά και αυτές που υπόκεινται σε ανακαινίσεις. Έτσι όλα τα νέα κτίρια, καθώς και τα υπάρχοντα που υπόκεινται σε ριζική ανακαίνιση, πρέπει τώρα να εγκαταστήσουν προ-καλωδίωση για τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τι προβλέπει η νέα οδηγία Αυτό καλύπτει όλα τα απαραίτητα βήματα για να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση σημείων φόρτισης. Επιπλέον, όλα τα νέα και ανακαινισμένα κτίρια με περισσότερες από πέντε θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων πρέπει να έχουν τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης για κάθε πέντε θέσεις και προκαλωδίωση για τους τουλάχιστον μισούς χώρους. Τα γραφεία που διαθέτουν

Πρεμιέρα ...

Η πρεμιέρα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας ολοκληρώθηκε στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο της Τρίπολης με τους οδηγούς των κατηγοριών Ν+Α, Ε, Formula Saloon και Ιστορικών να προσφέρουν όμορφο θέαμα στην επανέναρξη του θεσμού έπειτα από αρκετά χρόνια. Το «χορό» άνοιξε ο αγώνας της Ομάδας Ν+Α , με τον Σάκη Ηλιάδη να πανηγυρίζει την πρώτη νίκη της χρονιάς στην κατηγορία. Στην επιστροφή του στο μπάκετ ενός Mitsubishi Lancer Evo IX, ο Ελευσίνιος οδηγός που εκκινούσε από την πρώτη θέση του grid κατάφερε να κρατήσει πίσω του καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα τον κυριότερο αντίπαλό του, Ταξιάρχη Ασημακόπουλο. Ο 27χρονος οδηγός του Mitsubishi Lancer Evo VIII αν και προσπάθησε να κυνηγήσει τον νικητή, εν τέλει ολοκλήρωσε τον αγώνα στην διόλου ευκαταφρόνητη δεύτερη θέση στην Ομάδα Ν+Α. Το βάθρο της κατηγορίας συμπλήρωσε ο Ματθαίος Μπουρλίδης με Mitsubishi Lancer Evo VIII, ο οποίος αν και έπεσε προσωρινά τέταρτος, ανέκτησε τη θέση του. Ο Δημήτρης Μουργελάς με ίδιο αυτοκίνητο τερμάτισε τέταρτος. Πιο