Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανησυχία .....


Στο πλαίσιο της διαβούλευσης για Σχέδιο Νόμου αναφορικά με επαναλειτουργία άμεσων προσβάσεων σε αυτοκινητόδρομους και σε συνέχεια σχετικής ανακοίνωσης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς»  εκφράζει για μια ακόμη φορά την ανησυχία του για το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας και ειδικά για μια πτυχή του που ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τους χρήστες του αυτοκινητοδρομικού δικτύου.
Συγκεκριμένα στο  πλαίσιο του Σχεδίου Νόμου αναφορικά με την «Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης - Ίδρυση συνδεδεμένης εταιρίας παρ.4 άρθρου 1 του Ν. 4324/2015 (ΦΕΚ Α’ 44/2015) - Ρύθμιση θεμάτων Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ), τροποποίηση διατάξεων Ν. 4070/2012 (ΦΕΚ Α΄ 82/2012) και άλλες διατάξεις», προβλέπεται (βλ. άρθρο 21) και η τροποποίηση του Νόμου 4313/14 που αφορά στις συνδέσεις στους αυτοκινητόδρομους. Ειδικότερα αναφέρεται ότι: «Το εδάφιο β’ του άρθρου 83 του Ν.4313/2014 καταργείται και αντικαθίσταται ως εξής: «Οι υφιστάμενες απ’ ευθείας συνδέσεις με κλειστούς αυτοκινητοδρόμους καταργούνται, εφόσον σε αυτούς έχουν κατασκευαστεί και λειτουργούν στα προβλεπόμενα σημεία οι σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, άλλως αυτές διατηρούνται έως την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας στα σημεία αυτά των προβλεπομένων σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών. Με την έναρξη του παρόντος κάθε αντίθετη διάταξη καταργείται.»
Δεδομένου ότι η συγκεκριμένη διάταξη εγκυμονεί κινδύνους για τα θέματα της Οδικής Ασφάλειας, το Ινστιτούτο επισημαίνει τη σοβαρότητα του θέματος και την αναγκαιότητα εφαρμογής της νομοθεσίας και προτρέπει τις αρμόδιες Υπηρεσίες και τους φορείς λήψης αποφάσεων να λάβουν σοβαρά υπόψη τους το θέμα. 
Η μη συμμόρφωση στους κανόνες είναι άλλωστε και η βασική αιτία πρόκλησης των δυστυχημάτων. Η οδική ασφάλεια μας αφορά όλους. Ιδίως σε μια χώρα που εξακολουθεί να θρηνεί μεγάλο αριθμό θυμάτων στους δρόμους και να παραμένει στις χειρότερες θέσεις ως προς την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη, με τις Κυβερνήσεις να μην έχουν ποτέ δείξει ουσιαστικό ενδιαφέρον για την ασφάλεια των πολιτών και τους κινδύνους και τις συνέπειες που η κρατούσα κατάσταση εγκυμονεί. Η Πολιτεία θα πρέπει στη συγκεκριμένη περίπτωση να εφαρμόσει τις απαραίτητες ρυθμίσεις και πρακτικές που βασίζονται στη διεθνή εμπειρία και την εφαρμογή της νομοθεσίας. 
Είναι αδιανόητο το ίδιο το κράτος να παραβιάζει τη νομοθεσία και τους διεθνείς κανονισμούς για θέματα που αφορούν όχι μόνο στους αυτοκινητόδρομους αλλά για το υπόλοιπο εθνικό οδικό δίκτυο. 
Με την κρίση να επιβαρύνει επιπρόσθετα τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας, το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» εκφράζει την ανησυχία του για τον ήδη αυξημένο αριθμό σοβαρών θανατηφόρων τροχαίων που έχει καταγραφεί σε πολλές περιοχές της χώρας με τον αριθμό των νεκρών να ξεπερνάει τους 357 και με 493 σοβαρά τραυματίες μόλις στο 1ο εξάμηνο του 2015. 
Το Ινστιτούτο με συνέπεια και συνέχεια έχει κλείσει 10 χρόνια αγώνα αφιερωμένου στην προστασία της ζωής στους δρόμους της χώρας μας, με δράσεις στην Ελλάδα και στον κόσμο, αποτελώντας Συμβουλευτικό Όργανο του ΟΗΕ και συμμετέχοντας με τεκμηριωμένες προσπάθειες που συνδράμουν στην κοινωνία και στην πολιτεία για τη βελτίωση των συνθηκών της οδικής ασφάλειας και της συμπεριφοράς των οδηγών στους δρόμους της χώρας μας. 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

13ο Ράλλυ Χανίων ...

Η ΑΛΑ Χανίων μετά από έγκριση της ΟΜΑΕ - ΕΠΑ διοργανώνει το 13ο Ράλλυ Χανίων που θα διεξαχθεί το Σάββατο 20, Super Ειδική στους Αγίους Αποστόλους, ώρα 17:00 και Κυριακή 21 Απριλίου 2024, δύο επαναλαμβανόμενες διαδρομές, η πρώτη στον Κονταρό στις Βρύσες Αποκορώνου, ώρα 10:00 και η δεύτερη στον Στύλο Μαλάξα. Οι παροχές της ΑΛΑ Χανίων προς τα πληρώματα εκτός Χανίων είναι μία διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο Porto Kalamaki το Σάββατο 20 Απριλίου 2024. Χορηγοί του αγώνα είναι: Chania Cars & Trucks Κυριακίδης Κατασκευαστική Και συνδιοργανωτές: Περιφερειακή Ενότητα Χανίων Δήμος Χανίων Δήμος Αποκορώνου ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΔΔΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 23:59.

Στην πρίζα ...

Οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι ευκολότερο να φορτίζουν τα οχήματά τους στο σπίτι και στην εργασία τους τα επόμενα χρόνια, μετά την αναθεώρηση της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η οδηγία στοχεύει να βάλει την Ευρώπη στο δρόμο της πλήρους απανθρακοποίησης έως το 2050. Προσδιορίστηκαν χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτουν όλες οι νέες κατασκευές, αλλά και αυτές που υπόκεινται σε ανακαινίσεις. Έτσι όλα τα νέα κτίρια, καθώς και τα υπάρχοντα που υπόκεινται σε ριζική ανακαίνιση, πρέπει τώρα να εγκαταστήσουν προ-καλωδίωση για τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τι προβλέπει η νέα οδηγία Αυτό καλύπτει όλα τα απαραίτητα βήματα για να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση σημείων φόρτισης. Επιπλέον, όλα τα νέα και ανακαινισμένα κτίρια με περισσότερες από πέντε θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων πρέπει να έχουν τουλάχιστον ένα σημείο φόρτισης για κάθε πέντε θέσεις και προκαλωδίωση για τους τουλάχιστον μισούς χώρους. Τα γραφεία που διαθέτουν

Πρεμιέρα ...

Η πρεμιέρα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας ολοκληρώθηκε στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο της Τρίπολης με τους οδηγούς των κατηγοριών Ν+Α, Ε, Formula Saloon και Ιστορικών να προσφέρουν όμορφο θέαμα στην επανέναρξη του θεσμού έπειτα από αρκετά χρόνια. Το «χορό» άνοιξε ο αγώνας της Ομάδας Ν+Α , με τον Σάκη Ηλιάδη να πανηγυρίζει την πρώτη νίκη της χρονιάς στην κατηγορία. Στην επιστροφή του στο μπάκετ ενός Mitsubishi Lancer Evo IX, ο Ελευσίνιος οδηγός που εκκινούσε από την πρώτη θέση του grid κατάφερε να κρατήσει πίσω του καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα τον κυριότερο αντίπαλό του, Ταξιάρχη Ασημακόπουλο. Ο 27χρονος οδηγός του Mitsubishi Lancer Evo VIII αν και προσπάθησε να κυνηγήσει τον νικητή, εν τέλει ολοκλήρωσε τον αγώνα στην διόλου ευκαταφρόνητη δεύτερη θέση στην Ομάδα Ν+Α. Το βάθρο της κατηγορίας συμπλήρωσε ο Ματθαίος Μπουρλίδης με Mitsubishi Lancer Evo VIII, ο οποίος αν και έπεσε προσωρινά τέταρτος, ανέκτησε τη θέση του. Ο Δημήτρης Μουργελάς με ίδιο αυτοκίνητο τερμάτισε τέταρτος. Πιο