19/5/15

14ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ......


Στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών παραχωρήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας η συνέντευξη Τύπου του 14ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις στην οποία παρουσιάστηκε η φετινή εκδοχή του διεθνούς φήμης αγώνα. Το παρών στην εκδήλωση έδωσαν ο πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.), κ. Χρήστος Τεντόμας και ο πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Β.Ε.Α.), κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος.


Ο Υπεύθυνος Τύπου του αγώνα, κ. Απόστολος Παλάτος, αφού καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους, έκανε μια σύντομη αναδρομή στον αγώνα εξάροντας την αναγκαιότητα ύπαρξης του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις. Χαρακτηριστικά, δήλωσε πως η φετινή διοργάνωση θα «αποτελέσει ένα προχώρημα στο θεσμό». Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Α., κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος τονίζοντας πως το Επιμελητήριο με μεγάλη χαρά δέχτηκε ο αγώνας να τεθεί υπό την αιγίδα του. Υπογράμμισε την αναγκαιότητα της εξεύρεσης των οικονομικών και επιχειρηματικών εκφάνσεων μέσα από το αγωνιστικό σκέλος. «Πρέπει να μεγαλώσουμε τη "λίμνη"» τόνισε ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, κ. Θεόδωρος Κόκκινος, αφού ευχαρίστησε το Ε.Β.Ε.Α. για τη φιλοξενία, υπονοώντας την προσπάθεια που χρειάζεται να καταβληθεί προκειμένου ο αγώνας να κερδίσει σε δημοφιλία. Ο Πρόεδρος του Αγωνιστικού Σωματείου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΑΣΜΑ), κ. Μανώλης Χαλιβελάκης, προσέγγισε με μια πιο βιωματική ματιά το 14ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις και συναισθηματικά φορτισμένος, ανακοίνωσε επισήμως την επιστροφή του στο μπάκετ έπειτα από 26 χρόνια απουσίας. Παράλληλα, εξομολογήθηκε πως κάνει όνειρα για το μέλλον του θεσμού και εμφανίστηκε πεπεισμένος πως η φετινή έκδοση θα στεφθεί από επιτυχία. 
Αφού τόνισε πως «το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας σημαντικός πρεσβευτής  της χώρας μας σε διεθνές επίπεδο»,  η Αλυτάρχης του αγώνα κα. Κατερίνα Χαλιβελάκη, παρουσίασε τις λεπτομέρειες της διαδρομής, όσον αφορά την Κατηγορία Sporting. 


Ο κ. Νίκος Ποριώτης, ως Αλυτάρχης στην κατηγορία Regularity,  υπογράμμισε πως και φέτος η διοργάνωση επιφυλάσσει ευχάριστες εκπλήξεις στους αγωνιζόμενους, αποκαλύπτοντας πως ο αγώνας θα διέλθει από ειδικές της Κορινθίας, της Αττικής και της Στερεάς Ελλάδος, συνολικού μήκους 917 χιλιομέτρων. Στις προσπάθειες που κατέβαλλε η οργάνωση προκειμένου να διεξαχθεί μια ασφαλής διοργάνωση επικεντρώθηκε ο Υπεύθυνος Ασφαλείας κ. Δημήτρης Καττής, αναφερόμενος στο έμψυχο δυναμικό που θα στελεχώσει τις ειδικές διαδρομές.  Το κλίμα στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου ήταν αισιόδοξο με το ραντεβού να ανανεώνεται για την Πανηγυρική Εκκίνηση του αγώνα που θα διεξαχθεί στις 28 Μαΐου!

Με 99 αυτοκίνητα θα διεξαχθεί το 14ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Πιο συγκεκριμένα, 56 δήλωσαν στην κατηγορία Sporting και 43 στην κατηγορία Regularity. Ο αγώνας αποτελεί τον έκτο γύρο του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος Ιστορικών αυτοκινήτων, προσμετρώντας παράλληλα και στον αντίστοιχο Ελληνικό θεσμό. Συνάμα, είναι και ο τέταρτος γύρος του Ευρωπαϊκού Επάθλου Regularity. Σχεδόν όλοι οι διεκδικητές των τίτλων έχουν δηλώσει συμμετοχή και οι μάχες προμηνύονται σπουδαίες στις ένδοξες ειδικές διαδρομές του αγώνα.
Με το Νο1 στις πόρτες, οι “Pedro”-Baldaccini θέλουν να επαναλάβουν την επιτυχία του 2012, όπου είχαν φύγει από τη χώρα μας ως θριαμβευτές. Οδηγώντας ένα Lancia Delta Integrale 16V επιθυμούν να εκμεταλλευτούν την απουσία του τραυματία “Lucky” και να αυξήσουν τη διαφορά τους στην κατηγορία 4 του πρωταθλήματος. Να αναρριχηθούν στην κατάταξη της κατηγορίας τους θα επιδιώξουν οι Falcone-Ometto οι οποίοι άφησαν το Porsche 914/6 που χρησιμοποιούσαν πέρυσι στο θεσμό, μεταπηδώντας σε ένα Lancia Delta Integrale 16V. Με ανεβασμένο το ηθικό ύστερα από τη νίκη στον τελευταίο αγώνα που συμμετείχαν, το Historic Vltava Rallye, θα επισκεφτούν τη χώρα μας οι Σουηδοί Myrsell-Junttila με Porsche 911 RSR. Ικανοί να πρωταγωνιστήσουν εμφανίζονται και οι Marenzana- Beltrame (Porsche 911 SC), Johnsen-Johnsen (Porsche 911 RSR) και Parisi-D’ Angelo (Porsche 911 S). Σφήνα μεταξύ των ξένων πληρωμάτων θα επιχειρήσουν να μπουν οι Πίτσος-Καραπαπάζης (Toyota Celica GT 2000) που είχαν κερδίσει το χωμάτινο σκέλος το 2011, αλλά και οι πρωταθλητές της κατηγορίας D του 2012 και 2013, Μανδρούκας-Τσάδαρης με Porsche 911 RSR! Επιστρέφει στο μπάκετ ύστερα από απουσία 4 ετών ο Παναγιώτης Κουτσίκος που είχε συμπληρώσει το βάθρο το 2009, με την Παυλή-Κορρέ δίπλα του και ένα BMW 2002 Ti. 
Ευχάριστη νότα προσδίδει άλλη μια επάνοδος στο μπάκετ, ύστερα από 26 χρόνια. Αυτή του Μανώλη Χαλιβελάκη με Toyota Corolla. Από την πλειάδα των Ελλήνων, ξεχωρίζουν και οι Πετρίδης-Πάλλας (Toyota Corolla AE 86) που ήταν οι ταχύτεροι Έλληνες την περσινή χρονιά, οι πάντοτε ανταγωνιστικοί Γιοβάς-Γρηγοριάδης (Audi 80 GT), ενώ ιδιαίτερη μνεία αξίζει να κάνουμε στους «αειθαλείς» Καλτσούνη-Περίδη (Opel Kadett GTE) και Ανδριόπουλο-Μπογιαντζή (Toyota Celica). Οι περσινοί πρωταθλητές Ελλάδος στην κατηγορία των Ιστορικών, Κασιδόπουλος-Τζεφεράκος (Toyota Starlet) θα αγωνιστούν μόνο σε χωμάτινο τερέν, ενώ το ίδιο θα πράξουν και οι φετινοί επικεφαλής του πρωταθλήματος, Ζήβας-Αμαξόπουλος (Toyota Corolla).
Στην κατηγορία Regularity, στην οποία δίνεται η ευκαιρία στους θεατές να απολαύσουν σπάνια αυτοκίνητα-αντίκες παλαιότερων εποχών, 43 πληρώματα δήλωσαν συμμετοχή, εκ των οποίων τα 11 είναι από τα εξωτερικό. Εκεί, οι πρωτοπόροι του Ευρωπαϊκού επάθλου, Crucifix-Lambert από το Λουξεμβούργο σκοπεύουν να πετύχουν την πρώτη φετινή τους νίκη στο θεσμό, οδηγώντας ένα Ford Cortina Lotus. Το έργο τους δεν θα είναι εύκολο, καθώς οι «δικοί μας» Κατσαούνης-Μανσόλας θέλουν να επαναλάβουν την περσινή τους επιτυχία, αυτή τη φορά με ένα Volkswagen Golf. Οι Δημήτρης και Άγγελος Κουνέλης (BLMC Mini) εμφανίζονται αρκετά έμπειροι και αναμένεται να είναι εκ των πρωταγωνιστών, όπως επίσης και οι Παπανίκος-Σαρρής (Triumph GT6+), Χαρμάνης-Φουντεδάκης (DKW F12), Σ.Τζώρτζογλου-Ι.Τζώρτζογλου (Morgan 4/4 1600 Competition) και Παλαβίδης-Παλαβίδη (BMLC Mini). Αξιοσημείωτη, τέλος, είναι και η συμμετοχή τριών πληρωμάτων από τη γειτονική Ρουμανία.
Σε αυτό το σημείο, θα ήταν παράλειψη να μην ευχαριστήσουμε τους χορηγούς που στέκονται στο πλευρό της οργάνωσης. Αρωγοί στη φετινή προσπάθεια είναι η Mercedes-Benz, η Minoan Lines, η Λουξ Κόλα, η Ευρώπη Ασφαλιστική και το Ι ΚΤΕΟ Κηφισίας. Ο αγώνας τελεί υπό την αιγίδα του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.) καθώς και του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Β.Ε.Α.).

Οι μέρες πλησιάζουν και οι προετοιμασίες για το 14ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις έχουν μπει στην τελική τους ευθεία. Εσείς θα λείψετε από τη διεθνή γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας;