"Aκρόπολις" 1η ΜΕΡΑ .....


Δράση, εναλλαγές στην κορυφή και έντονος συναγωνισμός ήταν τα στοιχεία που χαρακτήρισαν την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις 2014. 
Μπορεί με το ξεκίνημά του το Ράλλυ Ακρόπολις να ξένισε, αφού οι πρωταγωνιστές του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ αγωνίστηκαν σε ασφάλτινες επιφάνειες, ωστόσο το αποτέλεσμα επιβεβαιώνει ότι ο χαρακτήρας και η φιλοσοφία του δεν επηρεάστηκαν. Η ελληνική άσφαλτος αποδείχθηκε ιδιαίτερα απαιτητική, αφού οι γλιστερές επιφάνειες και οι υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες των ειδικών διαδρομών δεν επέτρεπαν σε κανέναν να χάσει την αυτοσυγκέντρωσή του ή να εφησυχάσει. Μεγάλοι πρωταγωνιστές του ασφάλτινου σκέλους αποδείχθηκαν η Peugeot και οι νεαροί οδηγοί της. Αμφότεροι ξεχώρισαν από την αρχή του αγώνα, κάνοντας επίδειξη ισχύος για λογαριασμό του ολοκαίνουργιου Peugeot 208 T16 R5. Το νέο αγωνιστικό όπλο της γαλλικής εταιρείας κάνει την παρθενική του εμφάνιση σε διεθνή αγώνα στη χώρα μας και δείχνει ανταγωνιστικό από τα πρώτα του αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Αρχικά, την 1η θέση κατέλαβε ο νεαρός Ολλανδός Kevin Abbring, ο οποίος και διακρίνεται για την ταχύτητά του στην άσφαλτο. Όμως, μία διαρροή νερού στο «208» είχε ως αποτέλεσμα ο Ολλανδός να εγκαταλείψει μετά την 5η ε.δ. από υπερθέρμανση στον κινητήρα. 


Σε εκείνο το σημείο, τη σκυτάλη πήρε ο Craig Breen, ο οποίος ακολουθούσε μία ανάσα πίσω του καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας και, πραγματοποιώντας τον ταχύτερο χρόνο και στην τελευταία ε.δ. της ημέρας, ολοκλήρωσε το ασφάλτινο σκέλος επικεφαλής του αγώνα. Στη 2η θέση της Γενικής κατάφερε να σκαρφαλώσει μόλις στην τελευταία ε.δ. ο Γάλλος Bryan Bouffier με το Citroen DS3 RRC. Ο πρώην εργοστασιακός οδηγός της Hyundai, ο οποίος κατέκτησε φέτος τη 2η θέση στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, έκανε δύο λάθη στις δύο πρώτες ε.δ., που του κόστισαν πολύτιμο χρόνο. Παρ' όλα αυτά, κατάφερε να ανακάμψει και τελικά να σκαρφαλώσει στη 2η θέση, μπροστά από τον Kajetan Kajetanowicz με το Ford Fiesta R5. Ο Πρωταθλητής Πολωνίας είχε σταθερή απόδοση σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, και το γεγονός ότι βρίσκεται μόλις 0,3 δλ. πίσω από τον Bouffier αφήνει ανοιχτούς λογαριασμούς μεταξύ τους για το αυριανό χωμάτινο σκέλος.
Λίγο πιο πίσω ακολουθεί ο Esapekka Lappi με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000, με διαφορά που του επιτρέπει ακόμα και να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Ο Φινλανδός οδηγός δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί τα κορυφαία RRC και R5 στις πολύ γρήγορες ασφάλτινες ε.δ., αφού το δικό του Skoda έχει κατά πολύ μικρότερη τελική ταχύτητα από τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού. Την πρώτη 6άδα συμπλήρωσαν ο νεαρός Vasily Gryazin με το Ford Fiesta S2000, ο οποίος ταλαιπωρήθηκε από πονοκέφαλο αλλά και από τη σχετικά χαμηλή τελική του Fiesta, και ο Bruno Maghalaes, ο οποίος, εκτός από την περιορισμένη αγωνιστική δράση το τελευταίο διάστημα, έκανε και λάθος επιλογή ελαστικών στο πρώτο πέρασμα από τις ειδικές διαδρομές.


Αύριο το σκηνικό θα μεταφερθεί στις χωμάτινες επιφάνειες, που άλλωστε αποτελούν και το χαρακτηριστικότερο γνώρισμα του Ράλλυ Ακρόπολις. Η δράση ξεκινά στις 09:08 από την ε.δ. Κλένια-Μυκήνες και, έπειτα από συνολικά επτά ε.δ. και 114,22 αγωνιστικά χιλιόμετρα, θα ολοκληρωθεί στις 17:06 μ.μ. στο Λουτράκι, και συγκεκριμένα στο Service Park, όπου στις 17:30 θα πραγματοποιηθεί και η Τελετή Τερματισμού στις 17:30.


Το Ράλλυ Ακρόπολις, εκτός από το γεγονός ότι προσμετρά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ, σηματοδοτεί και την έναρξη του 50ού Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Κάθε ημέρα του διήμερου αγώνα προσμετρά ξεχωριστά στο θεσμό, με αποτέλεσμα η ολοκλήρωση του ασφάλτινου σκέλους να σημάνει και το τέλος του πρώτου γύρου του εθνικού Πρωταθλήματος. Έτσι, στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές κυρίαρχοι ήταν οι Παναγιώτης Καϊτατζής-Αντώνης Παπαρινόπουλος με το Mitsubishi Lancer EVO IX. 


Ο ταλαντούχος Έλληνας οδηγός ήταν με διαφορά ο ταχύτερος της ημέρας, και, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε μία σειρά προβλημάτων, όπως με την πίεση του τούρμπο αλλά και με ένα κλαταρισμένο ελαστικό, κατάφερε να σημειώσει μια πειστική και δίκαιη νίκη.


Ο μοναδικός συνδυασμός που προσπάθησε να τους ακολουθήσει και, εντέλει, να τους προβληματίσει ήταν αυτός των Λάμπρου Κύρκου-Γιώργου Πολυζώη με ίδιο αυτοκίνητο. Οι περσινοί Πρωταθλητές Ελλάδας κινήθηκαν στο ρυθμό των πρώτων στην αρχή, αλλά στη συνέχεια μία λάθος επιλογή ελαστικών, και συγκεκριμένα η χρήση μαλακής γόμας σε βρεγμένες επιφάνειες, δεν τους επέτρεψε να διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω, περιορίζοντάς τους στην κατάκτηση της 2ης θέσης της Γενικής. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Πρωταθλητές Ελλάδας του 2012, Γρηγόρης Νιώρας-Κωνσταντίνος Κακαλής, με το Subaru Impreza N12, οι οποίοι έκαναν έναν εξαιρετικό αγώνα από πλευράς τακτικής, και μάλιστα σε επιφάνειες που δεν είναι οι αγαπημένες τους. Είναι σίγουρο ότι αύριο, στο χώμα, θα είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικοί.


Πρώτοι στην κατηγορία F2 και αναμφίβολα από τους πρωταγωνιστές του αγώνα τερμάτισαν οι Βασίλης Αναδιώτης-Μανώλης Μακρινός με ένα Renault Clio Sport. Ο έμπειρος οδηγός κινήθηκε εντυπωσιακά γρήγορα με το γαλλικό χάτσμπακ, εντυπωσιάζοντας με τις επιδόσεις του και καταφέρνοντας όχι απλώς να σημειώσει μια νίκη στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, αλλά και να τερματίσει μπροστά από συνδυασμούς με κατά πολύ ισχυρότερες κατασκευές. Πίσω τους, στην 5η θέση, ακολούθησαν οι Διαμαντής Τζαμπάζης-Νίκος Ζακχαίος με το Mitsubishi Lancer EVO X, χάνοντας και αυτοί με τη σειρά τους χρόνο στο δεύτερο πέρασμα, επίσης εξαιτίας λανθασμένης επιλογής ελαστικών. Ένα ακόμα πλήρωμα που έκλεψε τις εντυπώσεις ήταν αυτό των Στέλιου Χαλδαίου-Κωνσταντίνου Σαμαρά με το Citroen C2 R2, οι οποίοι κινήθηκαν ταχύτατα, κατακτώντας παράλληλα την 6η θέση της Γενικής. Οι Γιώργος Φιλιππίδης-Δημήτρης Σαΐνης με το Lancer EVO IX και οι Νίκος Παυλίδης-Allan Harryman με το Citroen DS3 R3T συμπλήρωσαν την πρώτη 8άδα.



Αύριο, ο θίασος του ελληνικού Πρωταθλήματος θα μεταφερθεί σε χωμάτινες επιφάνειες για το δεύτερο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος. Σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, θα δούμε ακόμα μία... ελληνική μάχη για τη νίκη στη Γενική αλλά και στις επιμέρους κατηγορίες και κλάσεις.